علی اکبر ولایتی گفت: در اوایل انقلاب برای عمل پیوند باید به خارج از ایران می‌رفتم اما در حال حاضر تنها در بیمارستان مسیح دانشو‌ری بیش از 200 پیوند قلب و 100 پیوند ریه انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: خوشحالم هیأتی بلند پایه از کشور بلژیک به ایران آمده‌اند و در حوزه های مختلف به خصوص سلامت و تکنولوژی همکاری‌هایی را با ایران خواهند داشت. طی صحبت‌هایی که با نخست وزیر بلژیک داشتیم قرار شد که 2 بانک بلژیکی در ایران فعالیت کنند و صحبت‌هایی شد که یکی از معضلات مهم در مورد ارز و تبادلات در این زمینه حل خواهد شد و در زمینه انتقال تکنولوژی سلامت به ایران همکاری‌هایی شکل گرفته و این اقدام با همکاری‌های برخی کمپانی‌های پزشکی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ایران موضوع پزشکی پس از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، افزود: در اوایل انقلاب برای عمل پیوند باید به خارج از ایران می‌رفتم اما در حال حاضر تنها در بیمارستان مسیح دانشو‌ری بیش از 200 پیوند قلب و 100 پیوند ریه انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: پیوند عضو یکی از عمده ترین کارهای پزشکی است که در حال حاضر در ایران انجام می شود. در بیولوژی مولکو‌لی و انجام تحقیقات پزشکی نیز سرعت فوق‌العاده‌ای داشته ایم که با مراجعه به مقالاتی که در مجلات است این سرعت دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر همکاری با کشورهای خارجی داریم بدین دلیل نیست که در اعمال جراحی نقص داریم ما با این قرارداد دو جانبه و انتقال تکنولوژی نیازهای خود را در جهت اقتصاد مقاومتی برطرف می‌کنیم و ارزیابی ایشان این است که ایران توانمندی‌های خوبی در حوزه سلامت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.