رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه، موفقیت‌آمیزترین عملیات علیه داعش بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره؛ "رجب طیب اردوغان" –رئیس جمهور ترکیه- طی سخنانی گفت: "عملیات "سپر فرات"، موفقیت آمیزترین عملیات علیه گروه تروریستی داعش بوده است."

اردوغان افزود: "به این دلیل وارد منطقه "الراعی" در شمال سوریه شدیم که تروریست ها از این ناحیه ترکیه را تهدید می کردند. 15 کیلومتر تا ورود به شهر "باب " فاصله داریم. می خواهیم منطقه مرزی خود با سوریه را از تروریست ها پاکسازی کنیم."

وی گفت: "تاکنون، از غربی ها هیچ گونه کمک مالی را برای پناهجویان دریافت نکرده ایم؛ این درحالی است که ترکیه 14 میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده است. بیش از 4 هزار پرونده در رابطه با تروریسم به غرب ارائه دادم، ولی آنها تمام این پرونده ها را نادیده گرفتند."

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از اظهارات خود اضافه کرد: "اتحادیه اروپا علی رغم آنکه خود حزب کارگران کردستان "پ ک ک" را گروه تروریستی به حساب آورده، ولی از آن حمایت می کند. غرب می گوید من دیکتاتور هستم و  من به آنچه آنها می گویند توجه نمی کنم."

اردوغان افزود: "هیچ کس از جمله خود من، نمی تواند بر تصمیم گیری های دستگاه قضائی ترکیه تأثیر بگذارد.‎ من خود به خاطر چند بیت شعر به زندان افتادم‎. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار