قائم‌مقام معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آزمایش سموم باقی‌مانده از کودهای شیمیایی بر روی یک‌هزار و 400 محصول کشاورزی توسط این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدمهدی رزمجو قائم‌مقام معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بر اساس مصوبه قانونی وزارت بهداشت محصولات کشاورزی که در سطح میدان ‌های میوه و تره‌بار عرضه می ‌شود با انجام آزمایش کنترل و از ورود تولیدات غیرسالم به بازار جلوگیری می ‌شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نخستین دانشگاهی در کشور است که بیش از 10 سم را کنترل می‌کند، افزود: امسال نیترات 18 محصول کشاورزی و باغی شامل گوجه‌ فرنگی، خیار، سیب، پرتقال، خرما، هویج، سیب‌ زمینی و پیاز مورد آزمایش و کنترل قرار گرفته است.
قائم‌مقام معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: محصولات سبز که مورد تائید سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندار باشد را اجازه برچسب‌گذاری و ورود به بازار می‌دهیم.
رزمجو تصریح کرد: این دانشگاه برای اطمینان از نداشتن سموم و آفت نباتی فرایند محصول خام کشاورزی تا رسیدن به مرکز بسته‌بندی را به‌خوبی رصد کرده و آنگاه اجازه ورود به بازار داده می‌شود.
وی بیان داشت: مهم‌ترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی شیراز حفظ سلامت و بهداشت جامعه است و در این راستا از تمام توان و امکانات و تجهیزات خود برای رسیدن به این هدف گام برمی‌ دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار