شیراز؛

تلاش برای بهبود کیفیت زندگی بیماران

در كارگاه راهنماهای طبابت بالينی در بيمارستان حضرت علي اصغر(ع) شیراز که نخستین مجری گایدلاین های بالین در کشور است، پرستاران صاحبان فرآيند معرفي شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آرمین شيرواني رييس اداره استانداردها و تدوين راهنماهاي باليني وزارت بهداشت نياز به شاخص ها را از اساسي ترين مراحل اجراي يک گايدلاين، دانست و افزود: در ترسيم نقشه راهنماهاي باليني، بايد به اصل بيمارمحور بودن اين نقشه ها توجه كافي داشت و در طراحي اين راهنما ها، لازم است تمامي نيازهاي بيمار، ديده شود.
رییس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) گفت: راهنماهاي طبابت باليني، با هدف مراقبت بهتر از افراد جامعه، تدوين و حاوي توصيه‏ هايی برای ارایه دهندگان خدمات سلامت بر اساس جديدترين و با كيفيت‏ ترين شواهد علمی است.
دکتر امید براتی مزایای راهنما های طبابت بالینی برای بیماران را شامل بهبود پیامد های سلامت برای بیماران، کاهش بیماری ها و مرگ و میرها را در کنار بهبود کیفیت زندگی بیماران، کاهش اقدامات مخاطره آمیز برای بیماران، بهبود مراقبت‏ های درمانی و کاهش عوارض درمان، درمان‏ های یکسان برای بیماران با یک مشکل مشابه حتی در صورت متفاوت بودن پزشک معالج، بیمارستان و موقعیت جغرافیایی، کاهش طول مدت اقامت بیماران و هزینه‏های درمان، به شمار می رود.
وی ادامه داد: بهبود کیفیت تصمیم‎های بالینی پزشکان، کاهش اقامت‏ ها، بستری‏ ها و تجویز دارو ها، جراحی‏ها و سایر پروسیجرهای درمانی غیر ضروری و در نتیجه کاهش بار کاری کارکنان، پشتیبانی از تصمیم‏ های بالینی در مورد بیماران و دفاع از کارکنان در مراجع قانونی، از مزایای راهنماهای طبابت بالینی برای کارکنان، است.
بيمارستان حضرت علي اصغر(ع)، به عنوان نخستین مركز اجراي راهنماهاي طبابت باليني و نشر آن به ساير مراكز درماني كشور، است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار