رئیس انستیتو پاستور اظهار داشت: این موسسه تحقیقاتی مجهز به آزمايشگاه مرجع كشورى، تيم پاسخ سريع و دو پايگاه در شمال غرب و شمال با مسئوليت خاص بيمارى هارى است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفى قانعى رئیس انستیتو پاستور در اجلاس منطقه اى MATI (انستيتو پاستور كشورهاى مراكش، الجزاير، تونس و ايران) كه امروز در انستيتو پاستور ايران برگزار شد، ضمن معرفى دستاوردهاى اين موسسه گفت: انستيتو پاستور از سال ١٩٢٠ آغاز به كار كرده و بر اساس عقد قرارداد بين يكى از نوادگان پادشاه ايران با انستيتو پاستور فرانسه، ١٠ هزار متر فضا اختصاص داده شد. در سال ١٩٦٠ نيز همزمان انستيتو پاستور رازى شروع به كار كرد.

وى با اشاره به تشكيل هيئت امنا در اين موسسه از سال ١٩٩٩ تا ٢٠٠٦ افزود: انستيتو پاستور پس از تشكيل هيئت علمى از لحاظ مالى مستقل و با محوريت تحقيقات، آموزش، تكنولوژى و سرويس ارائه خدمات فعاليت كرد. اساس كار موسسه تحقيقات بوده و اهدافش را بر پايه كيفيت‌بخشی در ارائه خدمت و تربيت نيروى انسانىِ محقق به منظور تشخيص بیماری، توليد واكسن و داروهاى مرتبط روشن می‌سازد.

حضور ١٤٥ هيئت علمى با ١٧ پروفسور در اين موسسه در مقايسه با دانشگاه های كشور با بيش از ٥٠٠ هيئت علمى از دیگر دستاوردهاى اين موسسه به شمار می‌رود.

وى با اشاره به اینکه ٣٩٢ مورد طى چند سال اخير براى آموزش پذيرش و ١٦٠ مورد PHD ثبت شده است، ادامه داد: تحقيقات با اهميتی با كيفيت رو به افزايش در حال انجام بوده به طورى كه به ازاى هر عضو هيئت علمى، 11.5 مقاله توليد مى شود و به ازاى هر فرد در آسيا دارنده رتبه اول و رتبه ششم در H-index هستيم.

قانعى اظهار داشت: ٤٥ شركت دانش‌بنيان در توليد واكسن و داروهاى بيولوژيک مشغول به فعاليت هستند و با باكو و الجزاير براى انتقال فناوری قرارداد منعقد كرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.