در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات موجود در شهرداری، سیستم تولید یکپارچه کدینگ اطلاعات پیاده‌سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اعلام این خبر گفت:
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات موجود در شهرداری، سیستم تولید یکپارچه کدینگ را پیاده‌سازی کرده است.
محمد جواد رجائیان افزود: این سامانه با تکنولوژی Angular و بصورت کاملا Responsive پیاده سازی شده است که قابلیت اجرا بر روی انواع موبایل و تبلت را دارا است.
رجائیان یکی از اهداف پیاده‌سازی این سیستم را ایجاد بانک اطلاعاتی کدینگ یکسان و یکپارچه مرکزی جهت سیستم مالی شهرداری و بسترسازی جهت تهیه صورتهای مالی تلفیقی برشمرد.
او همچنین ایجاد قابلیت اخذ گزارشات بودجه بصورت مجتمع و یکپارچه و نیز امکان ایجاد تهیه لیست سیاه از پیمانکاران و مودیان بدحساب را از دیگر اهداف این سیستم ذکر نمود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در ادامه افزود: با ایجاد کدینگ یکسان و مشترک بین سامانه‌های گوناگون شهرداری مشهد و ایجاد زبانی مشترک بین داده‌های پراکنده در حوزه‌های مختلف شهرداری، کنترل‌های دقیقی بر قراردادهای منعقد شده با یک پیمانکار (کنترل سقف پیمان) و امکان برقراری ارتباط بین سیستم‌های مالی، اداری، شهرسازی، برنامه‌ریزی با استفاده از کلید مشترک، قابل تحقق خواهد بود.
رجائیان گفت: مواردی همچون تولید کدینگ یکسان برای یک موضوع در سیستم‌های مختلف، امکان ایجاد ارتباط بین سیستم‌های مختلف به دلیل وجود کلید یکسان و امکان تعریف هرگونه ساختار استاندارد برای کدینگ بصورت کاملا پویا را به عنوان قابلیت‌های این سیستم برشمرد.
او در ادامه گفت: امکان صحت سنجی اطلاعات معرفی شده براساس فرمول‌های استاندارد، امکان ایجاد اطلاعات اضافی به تعداد دلخواه برای هر کد و امکان معرفی روال تاییدات برای بخش تعریف کد (کد با حساسیت بالا) و امکان مجتمع‌سازی اطلاعات جداول پایه سیستم‌ها در یک بخش نیز از دیگر قابلیت‌های سیستم یکپارچه سازی کدینگ اطلاعات در شهرداری مشهد است.
با بهره‌برداری از سامانه یکپارچه‌سازی کدینگ اطلاعات، گام بزرگی در جهت افزایش سطح یکپارچه‌سازی سامانه‌ها در سطح شهرداری مشهد برداشته خواهد شد.
انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.