معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری زاهدان گفت: شهرستان زاهدان مناطق گردشگری بسیار زیبا و ناشناخته ای دارد که حتی ساکنان این شهرستان تاکنون از وجود آنها بی خبر بوده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،شهنوازی در اولین جلسه کارگروه میراث فرهنگی و صنایع گردشگری شهرستان زاهدان افزود: نبود اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان یکی از دلایل اصلی ناشناخته ماندن زاهدان بوده، به طوری که پس از دایر شدن این اداره، طی دو ماه اخیر مناطق گردشگری بسیاری زیبا و بکری در این شهرستان شناسایی و ثبت شده است.

وی ادامه داد: زاهدان به عنوان مرکز استان از لحاظ شناساندن مناطق گردشگری مظلوم واقع شده لذا با توجه به نامگذاری سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری ادارات شهرستان برای رفع این معضل باید به سرعت وارد عمل شوند.

وی بیان کرد: متاسفانه تاکنون مردم زاهدان و استان هم از ظرفیت های گردشگری زاهدان اطلاعی نداشتند لذا در وهله اول می بایست اطلاع رسانی های لازم برای مردم استان انجام شود.

وی ادامه داد: ایجاد تور گردشگری برای رسانه ها، دانش اموزان و ادارات قطعا تاثیر بسزایی در شناساندن مناطق گردشگری به مردم استان و کشور دارد.

معاون فرماندار تصریح کرد: ایجاد غرفه های گردشگری و صنایع دستی در فرودگاه، راه اهن و ترمینال از دیگر کارهایی است که باید برای توسعه گردشگری زاهدان انجام شود.

وی ادامه داد: در راستای معرفی شدن سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری در سال ۹۶ می بایست هتل ها و مجتمع های گردشگری ، مجتمع های رفاهی بین راهی در حوزه شهرستان زاهدان افزایش پیدا کند لذا در این خصوص مدیران و سرمایه گذاران باید به سرعت وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار