به ۶۶۵ زن سرپرست خانوار کرمانی طی شش ماهه ی امسال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصر شیبانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه یکی از گروههای هدف این نهاد که به آنها خدمات ارائه می شود زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: ۵۰ هزار و ۸۴ زن سرپرست خانوار تزیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که ۱۰ هزار نفر از این زنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

شیبانی با اشاره به اینکه طی پارسال بیش از ۳۵ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال بابت حق بیمه تامین اجتماعی ۵۰ هزار و ۸۴ زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان پرداخت شده است، افزود: ۲۰ میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال نیز طی شش ماهه ی نخست امسال بابت حق بیمه ۵۰ هزار و ۹۷ زن سرپرست خانوار استان پرداخت شده است.

وی گفت: با توجه به توسعه مشاغل خانگی به دلیل زودبازده بودن و همچنین شرایط در نظر گرفته شده زنان سرپرست خانوار، این مشاغل برای زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارد که بیشتر شامل قالی بافی، خیاطی و صنایع دستی است.

شیبانی به مهمترین برنامه های کمیته امداد برای حمایت از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و اظهار داشت: استعداد سنجی، فراهم کردن توانمندی های آنان از جمله برنامه های این نهاد برای زنان سرپرست خانوار است. تهیه شغل مناسب برای زنان سرپرست خانوار بدون اینکه آسیبی به فرزندانشان برسد از دیگر برنامه های این نهاد است که در این زمینه آموزش های لازم به آنان ارائه می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار