جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزیران ارشاد/3

پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور، توسعه فرهنگی است

پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور ،توسعه فرهنگی است و هر جا که دست بذاریم میفهمیم که فرهنگ مهمترین بخش آن است.

پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور، توسعه فرهنگی استبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیران ارشاد گفت: جلسه بسیار پر بار  و وزینی بود. بنده از صحبتهای آموزنده تمام دوستان استفاده کردم و از زبان اهل فرهنگ مطالب زیادی آموختم. به هرحال بخواهیم یا نخواهیم این جلسه تودیع آقای جنتی است که زحمات زیادی را در این سه سال کشیدند و مراسم معرفی صالحی امیری که برای اهالی فرهنگ ناشناس نیست.

وی ادامه داد: جنتی مدیر همه جانبه، معتدل و منصف است. او عمرش را در راه پیشرفت کشور انقلاب و نظام صرف کرده و ما از ادامه خدمت ایشان در این وزارتخانه محروم ماندیم و امیدوارم در پست‌های جدید به کار خود ادامه دهند.

جهانگیری عنوان کرد: جنتی در زمان شروع کار با سختی‌ها و ناهمواری‌های زیادی روبرو شد و تلاش کرد اطمینان و آرامش را به فرهنگ  وهنر برگرداند و به فرهیختگانی که با امید و آرامششان امید و نشاط را به جامعه بدهند اطمینان و آرامش را به ارمغان آورد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: صالحی امیری هم قرار است همین مسیر را ادامه دهد و خوشبختانه ایشان چهره خوش نامی است. نخبگان بخش فرهنگ در دانشگاه و کتابخانه ارتباط خوبی با ایشان داشته‌اند و امیدوارم این تعاملات برای او کارساز باشد.

وی ادامه داد: چند ماهی به پایان دولت نمانده و در این شرایط دشوار، روی کار آمدن صالحی امیری نشان دهنده شجاعت، روحیه و علاقه‌اش به این کار است. امیدوارم که با کمک عزیزان در این بخش بتواند کارهای خوبی انجام دهد چراکه حوزه فعالیت فرهنگ گسترده و متنوع است و کاربرانش نخبگان اجتماعی و فرهنگی هستند.

جهانگیری ادامه داد: فرهنگ و هنر در همه عرصه‌ها وجود دارد و جایی نیست که بی‌نیاز از این امکان باشد. قدرت فرهنگ از سیاست و اقتصاد بیشتر است و انتظارات هم از آن بیشتر است. هرجا مشکلی است می‌گوییم اهل فرهنگ کمک‌مان می‌کنند تا مشکل حل شود و آنچه که به ریشه آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند، بحث فرهنگ است و جلوگیری از مفاسد اقتصادی با فرهنگ اصحاب رسانه و بخش فرهنگی ممکن است.

وی ادامه داد: پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور ،توسعه فرهنگی است و هر جا که دست بذاریم میفهمیم که فرهنگ مهمترین بخش آن است این که وزارت فرهنگ قادر است با این حجم از مطالبات و درخواستها پاسخگو باشد، منفی است و مطالبات با ابزار و امکانات سازگار نیست. امروزه سهم ارشاد کمتر از دیگر وزارتخانه هاست.

جهانگیری بیان کرد: من فکر می‌کنم مهمترین مسئولیت بخش فرهنگ و دولت در قدرتمند کردن بخش فرهنگ است و ضعف فرهنگ، کشور را ضعیف می‌کند و علی رغم محدودیت‌ها گامهای موثری برداشته شده و صالحی امیری هم باید به آن ادامه دهد. مسئولیت دولت مبارزه با فساد، برگشت به قانون و جلب اعتماد از دست رفته مردم به نظام است.

وی اظهار داشت: لازمه آن این است که به بخش فرهنگ بیشتر از سیاست توجه کنیم و رهبر نیز مکرر دیدگاهش را نسبت به فرهنگ گفته است. نگاه فرهنگیان باید حکیمانه باشد و در بخش اقتصاد مقاومتی هم ظرفیت درونی فرهنگی ایران از همه بخش‌هایش بیشتر است و آثار بزرگ خلق شده به دنیا قابل ارائه است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: استقبال زیادی از کالای فرهنگی ما می‌شَود و باید از ظرفیت فرهنگ استفاده شود و در جهت توسعه کشور به کار برده شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار