گروه‌های پرخطر در مرز شلمچه در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ترحمی  معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: باتوجه به احتمال سرایت بیماری آنفلوانزا در فصل های سرد سال، موضوع تزریق واکسن آنفلوانزا برای سالمندان، کودکان، بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، تنفسی و زنان باردار اهمیت خاصی دارد.

شهرام ترحمی  با مهم خواندن موضوع تزریق واکسن آنفلوانزا برای زایران اربعین حسینی افزود: بر این اساس زائران حاضر در مرز شلمچه  که در معرض خطر ابتلاء به آنفلوانزا قرار دارند، واکسینه شدند.وی گفت: ۲۱۴ نفر از پرسنل مبارزه با بیماری‌ها، ۶۷ نفر از نیروهای بهداشت محیط، ۵۰ پزشک و ۱۰۰ نفر از تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی حاضر در شلمچه در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند.

ترحمی افزود: همچنین به ۵۰۳ نفر از شاغلان بخش‌های مختلف بیمارستان‌های شهید بهشتی و طالقانی آبادان، شهید معرفی‌زاده شادگان و ولیعر(عج) خرمشهر واکسن آنفلوانزا تزریق شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از واکسیناسیون ۱۱۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی و امنیتی در مرز شلمچه و زندان، ۵۰۰ مادر نیازمند به مراقبت ویژه، ۱۹۴ نفر بیمار تالاسمی، ۳۰۸بیمار دیالیزی، ۳۲ نفر پرسنل دامپزشکی و سازمان محیط زیست، ۳۲ سالمند ساکن در مرکز نگهداری سالمندان، ۴۰ بیمار عصبی عضلانی، ۴۰ بیمار دارای نقص سرکوبی ایمنی، ۱۵۰ معلول جسمی حرکتی، عصبی عضلانی و ذهنی و کودکان بی‌سرپرست و زنان آسیب‌پذیر به عنوان بخش دیگری از افراد گیرنده واکسن نام برد.

ترحمی گفت: گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز از روز گذشته اقدام به برقراری کشیک اربعین حسینی با همکاری مراکز بهداشت شهرستان‌های خرمشهر، آبادان و شادگان در پایانه مرزی شلمچه کرده است.

 وی از آموزش موازین بهداشتی به زائران در هنگام عزیمت به عراق به عنوان هدف از ایجاد این کشیک ها نام برد و افزود: در هنگام مراجعه زائران از آئین اربعین حسینی، کار آموزش و غربالگری زائران مطابق نظام مراقبت سندرمیک و در صورت لزوم درمان و یا اعزام بیمار انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.