رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری گفت: 109 طرح در حوزه های نفت گاز متقاضی از تسهیلات صندوق نوآوری هستند که در این راستا تفاهم نامه ای با 4 بانک داخلی برای تامین اعتبارات صورت گرفته است.

امضای توافق نامه صندوق نوآوری با 4 بانک داخلی/ 109 طرح حوزه نفت و گاز متقاضی استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی هستندبهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری در گفت و گو باخبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی این صندوق اظهار داشت: بر طبق قانون قرار بود اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی مبلغی به میزان 3 هزار میلیارد تومان باشد که از این مقدار متاسفانه در حدود 25 میلیارد تومان در سال 91 به آن اختصاص یافت. 
 
وی عنوان کرد: در زمان دولت قبل، مجلس شورای اسلامی مبلغ 600 میلیارد تومان را مصوب کرده بود که این میزان به تصویب نمایندگان رسید اما هنگامی که این بودجه به دست دولت آمد در قسمت های مختلف تقسیم شد، نهایتا در سال 92 مبلغ 25 میلیارد تومان را به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص دادند.
 
سلطانی بیان کرد: اعتبار این صندوق در سال 93 در حدود 900 میلیارد تومان بود که این رقم را دولت تدبیر و امید تخصیص داد. 
 
وی تاکید کرد: میزان مبلغ در نظر گرفته شده برای حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 94 چیزی حدود 600 میلیارد تومان بود و به طور کلی تا به امروز از مبلغ 3 هزار میلیارد تومانی تصویب مجلس متاسفانه در مجموع مبلغ هزار و 400 میلیارد تومان به حساب آن واریز شده است. 
 
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ادامه داد: شرکت های دانش بنیانی که دارای طرح های اقتصادی باشند، صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی به آنها تسهیلات ویژه ای ارائه می دهد و در طرح های خطر پذیرشان شریک می شود. 
 
وی اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های نفت، گاز و نیروگاهی مسلما اولویت ارائه تسهیلات به این دسته از  شرکت ها دانش بنیان است، اما به طور کلی صندوق حمایت از نوآوری موظف است از همه شرکت های دانش بنیان دارای شرایط حمایت همه جانبه انجام دهد. 
 
سلطانی ادامه داد: 109 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه های نفت، گاز و نیروگاهی متقاضی دریافت تسهیلات هستند که در این میان 200 طرح زیست فناوری نیز دزخواست استفاده از امکانات صندوق نوآوری در کشور را دارند. 
 
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی با 4 بانک در حال توافقات نهایی است تا از اعتبارات بانکی در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان استفاده کنند و بانک ها با ارائه تسهیلات ویژه به شرکت های دانش بنیان سبب ارتقای محصولات فناور شود. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.