ارومیه؛

کارگاه سلامت در حوادث وبلایا در میاندوآب

کارگاه «سلامت در حوادث و بلایا» جنوب استان در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری میاندوآب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به موقعیت جغرافی کشورمان گفت: با توجه به اینکه کشور عزیز اسلامی ایران به عنوان کشور حادثه خیز بشمار میرود مهمترین هدف این کارگاه آشنایی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی با مفاهیم اولیه بحران و بلایا به عنوان پیش نیاز برنامه ریزی و آمادگی برای ارائه پاسخ موثر و مناسب به حواث و بلایا و کنار گذاشتن مدیریت احساسی و سنتی است.

دکترحیدری در ادامه افزود: باید با مدیریت نوین و علمی در خط اول پاسخ به حواث و بلایا بهترین عملکرد را داشته باشیم تا مناسبترین خدمات را ارائه نماییم.

وی با مهم خواندن نقش غیر قابل انکار و حیاتی بهداشت و درمان در فازهای مختلف مدیریت بلایا تاکید کرد: آمادگی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی و واکنش سریع، به موقع و مناسب در مقابل حوادث و بلایا می تواند در مدیریت بحران نقش مهم و بسزایی داشته باشد.

در طی دو روز برگزاری این کارگاه میلان و کریمی کارشناسان حوزه مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی در خصوص برنامه­های EOC مرکز هدایت عملیات، EOP تدوین برنامه عملیاتی، مبانی مدیریت بلایا و حوادث، تریاژ و تخلیه و امداد و نجات و درمان مصدومین، هماهنگی و همکاری با ادارات، گزارش سریع و به موقع و حضور با تمام امکانات و تجهیزات با حفظ خونسردی، تاکید بر آموزش و تنظیم سناریوی گوناگون اجراء و تمرین و باز بینی مستمر فعالیت ها و .... تدریس نمودند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.