رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از تدوین هشتمین سالنامه پژوهشی آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد گفت: آستان قدس رضوی با هدف سازماندهی فعالیت های پژوهشی در موسسات فرهنگی و بومی سازی تحقیقات، تدوین سالنامه پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این سالنامه دستاوردهای علمی و پژوهشی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی از جمله بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه‌ علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا(علیه السلام)، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی، بنیاد فرهنگی رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی و... در سال 1394 تشریح شده است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در آستان قدس رضوی، تحقیقات حوزه معارف اسلامی و علوم انسانی دارای اهمیت و نقش ویژه ای در بالا بردن سطح آگاهی معرفتی جامعه و فراهم کردن زمینه مناسب برای برنامه ریزی در حوزه زائر و زیارت است. در حال حاضر ما شاهد ارتقای موسسات فرهنگی به مراکز دانش بنیان متناسب با الزام ها و ماموریت‌های آن هستیم که در هشتمین سالنامه پژوهش، تلاش‌های پژوهشی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی مورد بررسی و مداقه قرار داده شده و به آن پرداخته است.

گنابادی نژاد گفت: در این سالنامه اطلاعاتی از جمله تعداد طرح‌های پژوهشی درون سازمانی و برون سازمانی، نشست‌های علمی، تعداد مقالات علمی، دستاوردها و جوایز کسب شده، تعداد پایان نامه ها و پژوهشگران موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1394، تعداد 472 عنوان پژوهش درون سازمانی در موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی انجام شده است، افزود: از این تعداد پژوهش انجام شده، 24 درصد پژوهش‌ها بنیادی، 73 درصد کاربردی و 3 درصد آنها نیز پژوهش‌های توسعه‌ای بوده است.

انتهای پیام//آ.ج

برچسب ها: سالنامه ، تدوین ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.