رئیس حفاظت محیط زیست سرخس گفت: شکارچیان منطقه حفاظت شده جنگل خواجه این شهر 208میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اصلاحی افزود: دررصد اطلاعاتی و پایش شبانه روزی مأموران یگان حفاظت محیط زیست سرخس باند شکارچیان منطقه حفاظت شده خواجه ودشت خانگیران سرخس شناسایی و متلاشی شد.

وی با بیان اینکه شکار چیان منطقه حفاظت شده خواجه 208 میلیون ریال جریمه شدند، ادامه داد: پس اخذ نیابت قضایی و حکم بازرسی از منزل متخلفان، لاشه دو راس آهو و 2قطعه قرقاول کشف وضبط شد.

اصلاحی ادامه داد: مقادیری ادوات شکار و صید ویک قبضه اسلحه تک لول ساچمه زنی نیز از منزل متخلفان کشف و توقیف شد و پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

وی ضمن اشاره به اینکه شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سرخس نسبت به بازداشت متخلفین تا رسیدگی نهایی دستور صادر کرده است گفت: با توجه به تعیین و طبقه بندی گونه های جانوران وحشی مشمول بند (ت) ماده 3 قانون شکار و صید به استناد مصوبه شماره 168 شورای عالی حفاظت از محیط زیست ، ماده 3 بند (الف)، آهو وقرقاول جزء گونه های حمایت و حفاظت شده است.

اصلاحی ادامه داد: با استناد به بند (الف وب ) ماده 12 قانون شکار و صید،عمل ارتکابی جرم محسوب شده و بر اساس ماده 18 قانون شکار و صید، سازمان حفاظت محیط زیست، از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم در این قانون مدعی خصوصی به شمار می رود.

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس گفت بر اساس مصوبه شماره 380 مورخ 93/10/23 شورایعالی حفاظت محیط زیست مبلغ ضرر و زیان هر راس آهو 100 میلیون ریال و هر قطعه قرقاول 4 میلیون ریال تعیین شده و خسارات وارده به محیط زیست از سوی این پرونده ،به مبلغ208 میلیون ریال است.

منطقه حفاظت شده جنگل خواجه واقع در شهرستان سرخس، یکی از زیستگاه های مهم گورخر ترکمنی در ایران است.

قوچ و میش ، آهو، پلنگ، گراز، خوک، گرگ، روباه، شغال، خرگوش، تشی، انواع جوندگان از جمله حیات وحش این منطقه هستند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.