همدان؛

استان همدان میزبان 2 میلیون و دویست هزار زائر اربعین

مسئولان 33 ایستگاه صلواتی ستادهای مردمی خادمان اربعین حسینی استان به منظور هماهنگی نحوه خدمات رسانی به زائران گرد هم آمدند.

استان همدان میزبان 2 میلیون و دویست هزار زائر اربعینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معاون اجتماعی استاندار در این مراسم گفت: ما در استان همدان میزبان 2 میلیون و دویست هزار نفر هستیم که یک میلیون و 100 هزار زائر در زمان رفت و یک میلیون و صد هزار زائر به هنگام برگشت است.
مهرداد نادری فرافزود: باید امکانات موجود مدیریت شود تا هنگام بازگشت زائران دچار مشکل نشوند.

وی افزود: پارسال50 درصد زائران از مرز مهران رفتند و 60 درصد زائران از مرز مهران بازگشتند.

نادری افر ادامه داد: وزارت کشور برای استان همدان 20 هزار نفر سهمیه  پذیرایی در کربلا معین کرده که این استان آمادگی پذیرایی از 33 هزار نفر را در کربلا ایجاد کرده است.
همچنین در این نشست از اپلیکیشن راهنمای زائر با عنوان لبیک یا حسین رونمایی شد.

طاهری طراح و سازنده این اپلیکیشن گفت: با کمک مهندسان نقشه برداری و کامپیوتر این اپلیکیشن را که روی گوشی همراه نصب می شود برای رفاه بیشتر زائران طراحی شده است.

وی ابراز داشت: در این نرم افزار نقشه استان و ایران به شکل آف لاین در اختیار زائر است و با روشن کردن خودکار جی پی اس گوشی کار موقعیت یابی را برایش انجام می دهد.

طاهری ادامه داد: محل نزدیک ترین پمپ سی ان جی، پمپ بنزین، زائرسرا، امداد خودرو، محل اسکان، استراحت گاه و اورژانس را نشان می دهد و درخواست کمک زائر را به سامانه 3138 ارسال می کند و راهنمایی لازم برای او فرستاده می شود.

در این مراسم موسوی رئیس ستاد خدمات رسانی به زائران اربعین هم اظهار داشت: با استفاده از تجربیات اربعین گذشته آمادگی کافی برای خدمات رسانی و پذیرایی از زائران فراهم شده است.

گفتنی است؛ فعالیت موکب ها و ایستگاه های صلواتی استان همدان از 20 آبان تا 10 آذر خواهد بود.

انتهای پیام/د
برچسب ها: همدان ، میزبان ، زائر ، اربعین ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.