همدان؛

خرید بیش از 16 هزار تن انواع کود شیمیایی در همدان

مدير امور زراعت جهاد کشاورزی استان از خرید بیش از 16 هزار تن انواع کود شیمیایی در همدان خبر داد.

خرید بیش از 16 هزار تن انواع کود شیمیایی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر لاهوتیان با اشاره به خرید کودهای شیمایی پایه از قبیل کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه گفت: خریداری کودها از تأمین اعتبار بیش از 16 هزار تن انواع کودشیمیایی در سال زراعی‌ امسال بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون کودهای ازته، فسفاته و پتاسه به ترتیب به میزان 8147 تن، 7764 تن و 895 تن خریداری و به انبارهای کود شهرستان‌های استان حمل و بخشی بین کشاورزان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مشکلی از بابت تأمین کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد و آنها می‌توانند به عاملان مجاز توزیع کود در سطح استان مراجعه کنند.
لاهوتیان با اشاره به  تشكيل هفتمین جلسه ستاد کشت‌های پاییزه تصریح کرد: تسریع در توسعه بیمه محصولات پاییزه با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان آبان‌ماه ضروری است.

وی با بیان اینکه در هفتمین جلسه ستاد کشت‌های پاییزه پیگیری کشت نشایی و آبیاری میکرو در شهرستان‌ها مصوب شد، ابراز کرد: در این جلسه مقرر شد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه در جذب تسهیلات مکانیزاسیون زراعت به ویژه خرید ادوات کشت مستقیم، نشاکار و حبوبات‌کار همت مضاعف داشته باشند.

 مدير امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان یاآورشد: اجرای آبیاری میکرو در محصولات مختلف زراعی، توسعه کشت‌های نشایی و برگزاری نشست‌های فصلی مسئولان زراعت و تولیدات گیاهی شهرستان‌ها و مصرف کودهای شیمایی پایه از دیگر مصوبات این جلسه است.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.