افتتاح از 19واحد تک‌نفره (LDR) در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان بطور همزمان در سراسر کشورصبح امروز با حضور مقامات ارشد استان و شهرستان به بهره‌‌برداری ‌رسید.

بهره‌ برداری از 19 واحد تک‌نفره (LDR) در زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ در راستای ابلاغ سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم ازدیاد جمعیت که یکی از ملزومات اجرای آن ایجاد بستر مناسب و امن جهت زایمان برای بانوان این کشور و بهره‌مندی آنها از امکانات به‌روز دنیا می‌باشد و همچنین در راستای ابلاغ بسته ترویج زایمان طبیعی از مجموعه برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت که از اهداف آن، بالابردن کیفیت خدمات ارائه‌شده به مادرباردار، ارتقای سطح آگاهی و آموزش مادران‌باردار تکریم و حفظ حریم مادر و تشویق به فرزندآوری و جلوگیری از سزارین‌های بی‌مورد، استفاده از انواع روش‌های بی‌دردی و کاهش دخالت‌های بی‌مورد پزشکی در امر طبیعی زایمان می‌باشد، ضرورت داشت اتاق‌های تک‌نفرهLDR در سطح استان زنجان راه‌اندازی گردد.

هر اتاقLDR دارای کلیه امکانات رفاهی (مبل‌های تخت‌شو برای همراه، یخچال، میزغذا، سرویس بهداشتی، حمام و ...) می‌باشد.

امکانات درمانی نیز شامل: (چراغ سیالتیک، تخت احیای نوزاد، دستگاه تی‌پیس، سونی کید، پالس اکسی‌متر، دستگاه مانیتور مادر و جنین، دستگاه بلندر، تخت هشت وضعیته، کلیه امکانات لازم در صورت نیاز به احیای مادر و ....) کلیه لوازم ضروری جهت انجام زایمان فیزیولوژیک و استفاده از روش‌های بی‌دردی و... است.

شایان ذکر است: بلوک زایمان خدابنده و طارم نیز در قالب پروژه توسعه و بلوک زایمان ابهر و خرمدره در قالب پروژه بهینه‌سازی، همزمان با زنجان افتتاح ‌گردید.

گفتنی است در راستای گسترش و توسعه خدمات جدید در برنامه تحول نظام سلامت با رویکرد ارتقاء شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان و ترویج زایمان طبیعی با حفظ حریم خصوصی به‌عنوان ایمن‌ترین روش زایمان؛ 714واحد تک‌نفره زایمان طبیعی در 144بیمارستان، 135شهر و 37دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور با حضور دکتر سید حسن هاشمی مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدئوکنفرانس به مرکزیت فسا افتتاح شد.


انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.