برای نخستین بارامکان توسط متخصصین نیشابوری بازدید مجازی از نمایشگاه کتاب نیشابور در رایانه های شخصی و گوشی های همراه مهیا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیراجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور گفت:امیر پورعظیما متخصصص نیشابوری و کارشناس ارشد محیط زیست و مدرس حوزه واقعیت مجازی با استفاده از دوربین 360 درجه توانسته است بازدید مجازی از نمایشگاه کتاب نیشابور در رایانه های شخصی و گوشی های همراه را مهیا کند.

عباس کرخی گفت:غرفه ها و سالن های هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور را بصورت کروی تصویربرداری شده و تبدیل به محتوای قابل اجرا روی رایانه های شخصی و گوشی های همراه است.

وی خاطرنشان کرد:فناوری واقعیت مجازی که از ابتدای سال 2016 در صدر اخبار جهان قرار گرفته است اینک درهجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور قابل مشاهده است.

دبیراجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابور گفت:دوربین کروی ریکوتتا ساخت ژاپن با کیفیت بالای تصویر برداری، جایگزین استفاده از چندین دوربین معممولی شده و به تماشاگر این امکان را می دهد که در میان غرفه ها و سالن های نمایشگاه حرکت نماید.

کرخی گفت: با کمی هزینه و تهیه یک قاب واقعیت مجازی برای گوشی های هوشمند دارای ژیروسکوپ، تنها با حرکت سر می توان بصورت واقعیت مجازی از نمایشگاه دیدن نمود. این امکان احساس حضور در محل را افزایش خواهد داد.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاداسلامی نیشابور افزود:فناوری واقعیت مجازی هم اکنون توان بالقوه خود را در عرصه نظامی، آموزشی، پزشکی، سرگرمی و... نشان داده است و تا سال 2025 که بلوغ این فناوری خواهد بود به بخش جدانشدنی از زندگی انسان تبدیل خواهد شد.

دبیراجرایی هجدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در نیشابورتصریح کرد: هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران از 16 تا 21 آبان 95 از ساعت 30/9 ال 12 ظهر و 30/15 الی 21 شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خیام واقع در جاده باغرود نیشابور منتظر قدوم فرخنده شماست.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.