رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس از تخصیص قریب به 7 درصد اعتبارات استانی برای تعمیر و نگهداری مدارس به طور سالانه خبر داد.

تخصیص 7 درصد اعتبارات استانی برای تعمیر و نگهداری مدارس
مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون بحث نگهداری فضای مدارس اظهار داشت: بحث نگهداری این فضاها به عهده دستگاه بهره بردار بوده و سازمان نوسازی وظیفه ساخت فضاهای آموزشی پرورشی و ورزشی برای دانش آموزان را به عهده دارد که در نهایت تحویل آموزش و پرورش می‌شود

وی ادامه داد: با ین وجود منابعی توسط سازمان نوسازی برای تعمیر و نگهداری مدارس در نظر گرفته می شود و میزان ان به طورمیانگین 7 درصد اعتبارات استانی را شامل می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تعمیر مدارس، ایمن‌سازی و به روزآوری فضاها از جمله مسائلی است که با این اعتبارات اجرایی می شود.

رئیسی بیان کرد: برای اینکه سازمان نوسازی مسئول اصلی فرآیند تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی باشد نیاز به امکانات نیروی انسانی و منابع دارد که فعلا این وظیفه توسط مناطق آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش 70 میلیون مترمکعب فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی دارد، گفت: اعتقاد داریم این فضاها باید ساماندهی شود و برای ساخت این فضاها هزینه‌ای بیش از 70 هزار میلیارد تومان نیاز است.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه 20 درصد فضاها به کمک خیرین ساخته شده اظهار داشت: بسیاری از آنها انتظار دارند صیانت از فضاهای آموزشی به خوبی انجام شود.

رئیسی یادآور شد: در زیرنظام فضا و تجهیزات راهکارهایی برای این مسئله در نظر گرفته شده که برای روند اجرایی آن نیاز به ساختار تشکیلاتی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.