وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای کشتار غیرنظامیان در ولایت قندوز بر اثر بمباران هواپیماهای امریکایی را محکوم کرد.

روسیه کشتار غیرنظامیان افغان در حمله هوایی امریکا را محکوم کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،بیانیه وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه در وبسایت انترنتی این وزارتخانه منتشر و در آن گفته شده است: روز سوم ماه نوامبر هواپیماهای امریکایی در جریان یک عملیات جنگی در شمال قندوز افغانستان بیش از ۳۰ غیرنظامی که بیشتر زنان و کودکان بودند را به قتل رسانده و حدود ۲۰ تن دیگر زخمی و ده‌ها خانه نیز تخریب شد یا به شدت آسیب دید.

در ادامه بیانیه آمده است: این بار اول نیست که در افغانستان بر اثر بمباران های غیردقیق هواپیماهای امریکایی غیرنظامیان کشته می شوند.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: واکنش طرف امریکایی به این حادثه قابل پیش بینی بود و فقط به اعلام آمادگی برای انجام تحقیقات اکتفا کرد.

همان طور که تجربه نشان می دهد نتایج این گونه تحقیقات هیچگاه از طرف امریکا منتشر نمی شود و مسئولان برای چنین جنایت هایی مجازات نمی شوند.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیانیه با محکوم کردن این جنایت ضدبشری علیه غیرنظامیان، خواستار انجام فوری تحقیقات در مورد این حادثه و مجازات عاملان آن برای جلوگیری از تکرار این گونه موارد در آینده شده است.

روسیه همچنین با خانواده های قربانیان حمله هوایی امریکا به قندوز ابراز همدردی کرده و برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرده است.

روسیه پیشتر ابعاد جنایت های نیروهای امریکایی در افغانستان را هولناک خوانده و خواستار توقف کشتار مردم کشور شده بود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته در این رابطه اعلام کرد: کشتار مردم افغانستان به ویژه کودکان در عملیات نیروهای ائتلاف امریکایی نگران کننده است و رسانه های غربی-عربی از جمله سی ان ان و الجزیره نیز در برابر این قتل عام ها سکوت کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، روسیه ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار