ماموران دفتر تحقیقات فدارال (FBI) در آخر هفته گذشته به خانه‌های مسلمانان حداقل 8 ایالت رفته و از آنها به بهانه تهدید تروریستی احتمالی در انتخابات بازجویی کردند.

بازجویی FBI از اتباع افغانستانی و پاکستانی به بهانه اخلال در انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ماموران دفتر تحقیقات فدارال (FBI) در آخر هفته گذشته به خانه‌های مسلمانان حداقل هشت ایالت رفته و از آنها به بهانه تهدید حملات تروریستی احتمالی در جریان انتخابات بازجویی کردند.

واشنگتن پست نوشت: سازمان حقوق بشر شورای روابط آمریکایی- اسلامی (CAIR) خبر داده که ماموران امنیتی آمریکا از مسلمانان پرسش می‌کردند.

ماموران اف بی آی از مسلمانان می‌پرسیدند که آنها با سازمان‌های تروریستی و رهبران آنها همکاری دارند یا خیر؟ آیا آنها اطلاعاتی در مورد حملات تروریستی قریب الوقوع دارند یا نه؟

حسن شبلی رئیس شورای سازمان حقوق بشر شورای روابط آمریکایی - اسلامی به روزنامه واشنگتن پست گفته است، این عمل ماموران اف بی آی در مقابل مسلمانان تحقیر آمیز است. عملیات پرس و جو ماموران امنیتی اف بی آی از رهبران جامعه مسلمانان آمریکا پیش از انتخابات کاملا روش ظالمانه و خلاف قانون اساسی امریکا است.

او به این روزنامه گفته است: این عمل ماموران امنیتی مسخره و توهین به مسلمانان است.

نماینده شورای اسلامی گفت: هنگامی که اف بی آی به در خانه مردم می‌زند این وحشت آور است و بسیاری از مردم از این عمل دچار تشویش و اضطراب می‌شوند.

نظر به گفته‌های شبلی، ماموران امنیتی تنها به خانه مسلمانانی رفتند که ریشه‌ای افغانستانی و یا پاکستانی داشتند.

ماموران امنیتی به این نماینده فعال حقوق بشر گفته است که این پرسشها پیوند مستقیم به بخش رهبری مسلمانان ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار