معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید گفت:رونمایی از پنجمین مجله تخصصی با عنوان (شاهد بانوان) از مجموعه نشریات شاهد انجام شد.

خانواده شهدای مدافع حرم از خدمات فرهنگی بنیاد شهید بهره‌مند می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام‌ سید حسن موذنی معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری امروز(سه شنبه) که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با اشاره به اینکه مهم‌ترین شاخصه حوزه مطبوعات بحث اعتمادسازی است، تصریح کرد: نهادینه کردن شاخصه‌هایی از جمله انعکاس واقعیت‌ها، نقدسازنده، پیش‌بینی بحران ها، تبلیغات سالم و افکار سنجی از وظایف مطبوعات است.

وی افزود: امروزه فضای مجازی یکی از مهم‌ترین ابزار اطلاع رسانی محسوب می شود که آزادانه و بی هیچ محدودیتی در حال گسترش است و به همین دلیل گاهی آسیب های بنیادی جدی را بوجود می آورد که نتیجه آن جنگ نرم علیه ایران و ایجاد شکاف فرهنگی است که باید این خلاء‌ها را در میان افکار عمومی ترمیم کنیم.

حجت‌الاسلام‌ موذنی ادامه داد: در جامعه به اندازه کافی حواشی وجود دارد و در این میان مهم‌ترین تلاش خبرگزاری ها باید فاصله گرفتن از این حواشی باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید افزود: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت و فضای جامعه را به سمت مجاهدپروری سوق داد، بر همین اساس گروه مجلات شاهد وابسته به بنیاد شهید چهار ماهنامه تخصصی شامل یاران، جوان، نوجوان و کودک هر ماه منتشر می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید درباره انتشار پنجمین مجله تخصصی از مجموعه نشریات شاهد، اظهار کرد: با توجه به نقش سازنده زنان در کشور این نشریه با عنوان (شاهد بانوان) منتشر و در اختیار جامعه ایثارگری و دیگر اقشار قرار می‌گیرد که هم اکنون 35  هزار نفر از مجموعه نشریات شاهد استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه روحانیون در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کرده اند، گفت: این افراد که از اقشار مختلف جامعه هستند با همکاری بنیاد شهید، ستاد شاهد و حوزه علمیه شناسایی شده و در حوزه علمیه قم، مشهد و اصفهان نسبت به آن‌ها خدمت رسانی می شود.

حجت‌الاسلام‌ موذنی اضافه کرد: از دیگر خدماتی که به روحانیون ارائه می شود، چاپ مقالات آن ها در غالب کتاب است که مقرر شد از مجموع این مقالات کتاب جامعی درخصوص شهدای روحانی به چاپ برسد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید بیان کرد: هر ساله از طلاب نخبه و برگزیده تجلیل می‌شود همچنین یادواره شهدای روحانی با همکاری حوزه های علمیه و ائمه جماعات به مناسبت‌های مختلف در شهرستان ها برگزار می‌شود.

وی درباره خدمات ارائه شده به شهدای مدافع حرم، تأکید کرد: شهدای مدافع حرم که در کشوری غریب به شهادت می رسند باید نسبت به آن ها توجه بیشتری شود و بر این اساس تحت پوشش بنیاد قرار گرفته و خانواده  و فرزندان آنان نیز از تمامی خدمات فرهنگی بهره مند خواهند شد از جمله اینکه شهریه فرزندان آن ها 100 درصد توسط بنیاد پرداخت می شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: در اسفند ماه امسال چهارمین کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام با حضور شهدا و ایثارگران بخصوص با محوریت شهدای مدافع حرم در مشهد مقدس پایتخت معنوی جهان اسلام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار