مدیر کل کتابخانه های استان از عضو گیری رایگان کتابخانه های عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛رقیه اسماعیلی در جمع خبرنگاران گفت : 24 آبان به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، عضویت در کتابخانه های عمومی استان رایگان است.

وی افزود : استان قزوین با  63 باب کتابخانه ، 66 هزار عضو و 617 هزار عنوان کتاب رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است .

مدیر کل کتابخانه های استان یادآور شد : سهم مردم قزوین از مطالعه 15 دقیقه در روز است .

اسماعیلی گفت : بانوان ، بیشترین سهم عضویت در کتابخانه ها را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل کتابخانه های استان با بیان اینکه  ده درصد از دانشجویان عضو کتابخانه هستند افزود : این موضوع نیازمند آسیب شناسی جدی است .

وی با اشاره به نقش کتابداران در گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت : فعالیت در کتابخانه ها تنها به سالن مطالعه و امانت دادن کتاب نمیشود بلکه برنامه هایی مانند قصه گویی برای کودکان ، نقد و بررسی کتاب ، رونمایی از کتابهای مختلف و مسابقات  متعددی هم برای علاقه مندان انجام میشود .

مدیر کل کتابخانه های استان با اشاره به نبود کتابخانه در ناحیه شهری مهرگان گفت : با توجه به جمعیت این منطقه نیازمند احداث کتابخانه در این مکان هستیم .

اسماعیلی گفت : زمین هایی برای احداث کتابخانه در اختیار ما قرار گرفته است  اما به دلیل کمبود بودجه قادر به ساخت و ساز نیستیم .

وی با اشاره به نیاز گسترش کتابخانه های روستایی گفت : روستای کلج از توابع طارم سفلی دارای کتابخانه ای با 14 هزار جلد کتاب و هزار نفرعضو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.