طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل با مشارکت سازمان بسیج سازندگی در سطح استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و بر اساس ماده 2 آئین‌نامه مبارزه با بیماری‌های دامی و جلوگیری از سرایت و انتشار بیماری‌ها سازمان دامپزشکی کشور این طرح ملی واکسیناسیون اجرا می‌شود.
محمد سعیدی با اشاره به زمان اجرای این طرح گفت: این طرح در اوایل آذرماه سال جاری با همکاری دامپزشکی، بسیج سازندگی استان در سطح روستاهای استان اجرایی می‌شود.
وی گفت: با توجه به اینکه این طرح به‌صورت کاملاً رایگان اجرا می‌شود انتظار می‌رود استقبال خوبی از آن صورت گیرد.
وی با اشاره به برخی اهداف اجرای این طرح گفت: این طرح در راستای ایمن‌سازی طیور بومی مانند مرغ، خروس، اردک، غاز، بوقلمون، بلدرچین و کبوتر انجام می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: کاهش خسارت‌های ناشی از تلفات، ضایعات، تولید در طیور روستایی و صنعتی و همچنین ارتقاء ضریب بهداشت عمومی و زیست‌محیطی از عمده فواید اجرای این طرح است.
سعیدی افزود: این مهم سهم بسزایی در بالا بردن بهره‌وری اقتصادی در این صنعت داشته که از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.
وی خواستار همکاری روستائیان با کارشناسان دامپزشکی و مأمورین اعزامی در اجرای هر چه‌بهتر و سریع‌تر این طرح شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: با اجرای این طرح سطح ایمنی قابل قبولی در جمعیت طیور روستایی به وجود می‌آید.
سعیدی درباره بیماری نیوکاسل نیز گفت: نیوکاسل یک بیماری ویروسی در جمعیت طیور است که میزان واگیری بسیار بالایی داشته و در صورت شیوع باعث بروز تلفات شدیدی در طیور سنتی و صنعتی می‌شود.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.