رئیس‌جمهور ترکیه از مخالفان اصلی‌اش به دلیل توهین به وی در جلسه حزبی شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ خبرگزاری دولتی آناتولی در گزارشی نوشت: شکایت‌ اردوغان علیه همۀ نمایندگان پارلمانیِ حزب جمهوری‌خواه خلق ازجمله کمال قلیچ دار اوغلو، رهبر این حزب، روز سه‌شنبه توسط حسین آیدین، وکیل اردوغان، وصول شده است.

نمایندگان پارلمانی حزب جمهوری‌خواه خلق، دوشنبه در جلسه‌ای به ریاست قلیچ‌دار اوغلو، سرکوب مخالفان توسط دولت ترکیه را محکوم کردند.

این منتقدانِ اردوغان دولت آنکارا را متهم کردند در وضعیت اضطراری اعمال‌شده در پی کودتای نافرجام 25 تیر امسال، مخالفان و منتقدان را سرکوب می‌کند.

دولت ترکیه به‌تازگی صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو تن از رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها‌ و همچنین 9 نمایندۀ دیگر این حزب طرفدار کردها در پارلمان را بازداشت کرد.

دولت آنکارا بازداشت‌شدگان را به ارتباط با حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) متهم کرده؛ ادعایی که از سوی حزب دموکراتیک خلق‌ها‌ به‌شدت رد شد‌ه‌است.

دولت ترکیه بعد از کودتای اخیر با آغاز عملیات گسترده، ده‌ها هزار نفر از نیروهای نظامی، پلیس، قضات، اساتید دانشگاه و معلمین و کارمندان دولت را بازداشت، از کار تعلیق کرده و یا تحت پیگرد قرار داده‌است.

در این سرکوب‌ها، دست‌کم 160 رسانه تعطیل و بیش از 37 هزار نفر دستگیر شده‌اند.

برخورد دولت ترکیه با منتقدان و مخالفان پس از کودتا، انتقادهای بین‌المللی به‌ویژه ابراز نگرانی کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا را در پی داشت.

در کودتای اخیر در ترکیه، گروهی از نیروهای ارتش با هدف سرنگونی دولت، به عملیات نظامی در استانبول و آنکارا پرداختند که با همکاری مردم و نیروهای امنیتی ناکام ماند.

در این کودتا دست‌کم 246 نفر کشته و بیش از 2100 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار