قلیچ دار اوغلو: اردوغان دشمن دموکراسی است

رهبر اصلی‌ترین حزب مخالف ترکیه، بار دیگر به شدت از رئیس جمهور این کشور بخاطر سیاست‌های سرکوبگرانه‌اش انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، کمال قلیچ دار اوغلو، رئیس حزب جمهوریت خلق ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، را دشمن دموکراسی توصیف کرد. 

وی در سخنرانی خود در دانشگاه مرمره استانبول گفت: رجب طیب اردوغان دشمن دموکراسی و هر نوع آزادی است. برای اردوغان چیزی جز برآورده کردن غریزه‌های شخصی و خودخواهانه‌اش اهمیت ندارد. 

رهبر حزب مخالفت دولت آنکارا افزود: اردوغان از شرایط فوق‌العاده اعلام شده در ترکیه استفاده می‌کند تا همه مخالفان خود را از صحنه سیاسی و رسانه‌ای حذف کند. اردوغان نخواهد توانست رؤیاهای خود را عملی کند و بر اراده مردم که از این جمهوری و دستاوردهای آن در همه زمینه‌ها دفاع خواهند کرد، چیره شود. 

قیلچ دار اوغلو روند فعلی سیاست داخلی و خارجی ترکیه را بسیار خطرناک خواند و خاطر نشان کرد: «حزب جمهوریت خلق و همه گروه‌های طرفدار دموکراسی در ترکیه آمادگی دارند برای مقابله با سیاست‌های استبدادی اردوغان تلاش کنند. هدف این سیاست‌ها از بین بردن جمهوری سکولار و دموکراتیک در ترکیه است. روشن است که هدف تلاش‌های اردوغان تبدیل کردن ترکیه به یک کشور واپسگرا است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار