با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، نسل چهارم شبکه تلفن همراه در شهرستان رودان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،وی در جمع مردم رودان گفت: برای راه اندازی دو طرح نسل سوم شبکه تلفن همراه در شهرهای بیکاه شهرستان رودان و نسل چهارم شبکه تلفن همراه در شهر رودان 26 میلیارد تومان هزینه شده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) رودان افزود:تا پایان دولت، تمام روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل می شوند.
واعظی گفت: از ابتدای دولت یازدهم، پهنای باند در شهرستان رودان 10 برابر افزایش یافته است و هم اکنون 159 روستا در این شهرستان به اینترنت متصل هستند.
نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رودان مرکز تولید و صادرات محصولات کشاورزی است اما نبود سردخانه و صنایع تبدیلی و بسته بندی از جمله موانع کشاورزان برای صادرات بیشتر و بهتر از این منطقه است.
حجت الاسلام ذوالقدر گفت: با توجه به نخلستان های رودان، وجود کارخانه تولید نئوپان سهم موثری در اشتغال جوانان و رونق کسب و کار در منطقه ایجاد می کند.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: جاسک شرقی به عنوان مرکز مکران مورد توجه دولت است و باید برای کمک به صادرات مستقیم از بندر لیردف گمرک در این منطقه مستقر شود.
وی گفت: در حال حاضر 30 روستا در جاسک خط تلفن ندارد و خطوط تلفن در بشاگرد نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیست.
امام جمعه رودان نیز در این دیدار گفت:در حال حاضر بیش از 80 درصد شبکه ابرسانی روستایی در رودان فرسوده است که موجب هدر رفت آب و تحمیل هزینه های سنگین به مردم می شود.
حجت الاسلام تاجزاد گفت : راه بخش جغین که هرساله موجب تلفات جاده ای می شودو لازم است که هرچه زودتر بهسازی شود.
وی افزود: بیمارستان رودان با کمبود های جدی از جمله آمبولانس و نبود بخش سی تی اسکن روبرو است.
فرماندار رودان نیز در این مراسم به وجود خشکسالی های پی در پی و بیماری جاروک جادوگر لیمو ترش در رودان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت دولت و با اجرای بند "و" تبصره 13 قانون بودجه خسارت وارد شده ناشی از خشکسالی و بیماری جاروک جادگر را به کشاورزان پرداخت کنیم.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.