مشاورعالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: متوسط خسارات آفات وبیماری ها در بخش کشاورزی دنیا 40 درصد است که این رقم در ایران 35درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سید محمد حسین شریعتمدار در سی وهفتمین همایش سالیانه نباتات کشور در بندرعباس افزود: باید حذف سموم پرخطر، آموزش بهره برداران و مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری ها بطور جدی پیگیری شود.
باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این همایش گفت: تولید 300تن صابون حشره کش ، گسترش مبارزه غیر شیمیایی و ثبت 450برند سموم از مهمترین برنامه های سازمان حفظ نباتات کشور در سالجاری است.
همچنین در این همایش معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری هرمزگان گفت : هرمزگان در تولید محصولاتی همچون لیموترش ، انبه ، پیاز و بادمجان در کشور رتبه اول دارد.
رئوفی گفت: در سال های گذشته بیماری جاروک جادوگر بیش از 12هزار هکتار از باغات لیمو ترش استان را ازبین برده که لازم از با پژوهش های علمی راهکارهای مناسب برای کنترل بیماری ارائه شود.
وی افزود :یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان استان در فصل برداشت خرید محصولات به قیمت ارزان می باشد بطوری که هم اکنون در آستانه شب یلدا هندوانه هرمزگان را با قیمت هر کیلوگرم 500تومان از کشاورزان خریداری می کنند که این موضوع باعث زیان بهره بردارن شده است.
انتهای پیام/ف
برچسب ها: خشارت ، آفات ، بیماری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.