نیروهای عراقی پس از آزادسازی حمام‌العلیل به پیشروی خود ادامه دادند و به 4 کیلومتری فرودگاه موصل رسیدند.

نیروهای عراقی در 4 کیلومتری فرودگاه موصلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای عراقی پس از آزادسازی منطقه حمام العلیل به پیشروی خود ادامه دادند و به گفته رئیس پلیس فدرال عراق، در 4 کیلومتری فرودگاه موصل هستند. 

به گزارش خبرنگار المیادین، تروریست‌های داعش قبل از عقب نشینی و خروج از حمام العلیل، چاه‌های نفتی و مخازن آسفالت خام این منطقه را به آتش کشیدند.

نیروهای عراقی پیش از این بر 56 چاه نفتی منطقه حمام العلیل مسلط شده بودند، اما تروریست های شکست خورده داعش با پرتاب موشک به سوی چاه‌های نفتی این منطقه، به دنبال به وجود آوردن خسارات بسیار بودند.

به گزارش این خبرنگار، اهالی منطقه چاه‌های نفتی پیش از این از این منطقه خارج شده بودند و به گفته منابع اطلاعاتی، تروریست های داعش از هفته گذشته خود را برای این اقدام آماده کرده بودند، این مسئله‌ای به نوعی اقرار به  شکست، قبل از وقوع آن بوده است.

این اولین باری نیست که تروریست های داعش از این تاکتیک در نبرد موصل استفاده می‌کنند، سه هفته پیش نیز این اقدام در میدان نفتی مشراق در جنوب موصل تکرار شده بود. شهر موصل دارای چاه های نفتی بسیاری است که یکی از منابع درآمدزایی تروریست‌های داعش در مدت دوسال اشغال این شهر بوده است.

پس از سیطره نیروهای عراقی بر منطقه حمام العلیل، تروریست های داعش با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و تک تیراندازی به سوی نیروهای عراقی، نشان دادند که قصد درگیری مستقیم را در سایر شهرک ها و روستاهای باقی مانده ندارند.

 از سوی دیگر در حمله اشتباهی ائتلاف بین‌المللی در جنوب شرق موصل، 14 عراقی کشته شدند.

همچنین جنگنده های عراقی، پل ارتباطی موصل با منطقه حضر در جنوب این شهر را هدف قرار دادند.

این پل خط امدادی تروریست های داعش برای انتقال تسلیحات از ساحل راست و مناطق جنوبی استان نینوا به منطقه حضر و روستاهای اطراف آن مورد استفاده قرار می‌گرفت.

مرکز رسانه جنگ عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد: تمام محورهای مبارزاتی در موصل، تفتیش و پاکسازی مناطق آزادشده را آغاز کرده‌اند تا اهالی این مناطق هرچه زودتر به خانه‌هایشان بازگردند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار