معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از ارائه آموزش‌های پیش از زایمان به 360 هزار مادر ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دکتر علی شهرامی در آیین افتتاح  14واحد تک نفره زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کاهش سزارین‌ها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین هدف‌گذاری‌های دولت تدبیر و امید در سال‌جاری نام برد و اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان برای ارتقای این شاخص چندین برنامه را به‌طور موازی در سراسر کشور آغاز کرده که ایجاد 1800 واحد "ال.دی.آر" یکی از مهمترین این برنامه‌ها است.
وی با بیان اینکه در فاز اول برای راه‌اندازی و تجهیز 1100واحد از این 1800 واحد برنامه‌ریزی شده افزود: امروز 18 آبان‌ماه 714سوئیت در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید که سهم دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از آن 14 واحد تک‌نفره زایمان طبیعی بود.
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به تمایل مادران برای سزارین در چند سال اخیر اشاره و تصریح کرد: تحقیقات انجام شده وزارت بهداشت نشان می‌دهد که شرایط بد و نامناسب حاکم بر بخش‌های زایمان بیمارستان‌ها و سالن‌های زایمان یکی از عوامل موثر در این رغبت مادران ایرانی به زایمان سزارین بوده است.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان در همین راستا علاوه بر برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی، به‌منظور حفظ احترام و تکریم مادران ایرانی طرح ایجاد تخت‌های "ال.دی.آر"در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داده که در آنها مادران در فضایی کاملا ایمن و اختصاصی نوزاد خود را به دنیا می‌آورند.
دکتر شهرامی، ایجاد این فضاهای اختصاصی زایمان را تلاشی در جهت اعاده حق طبیعی مادران از امکانات بهداشتی و درمانی کشور دانست و افزود: این طرح و دیگر طرح‌های وزارت بهداشت علاوه بر تلاش در جهت ترغیب مادران به زایمان طبیعی و تضمین سلامت مادران و نوزادان، به عنوان هدف غایی خود به‌دنبال بهبود وضعیت زاد و ولد و رشد جمعیت در کشور است.
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از کاهش محسوس سزارین‌ها در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاشی که دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت و درمان انجام داده شاهد کاهش 6.5 درصدی سزارین‌ها نسبت به شاخص مبنا و کاهش 11 درصدی سزارین‌ها نسبت به شاخص پایه در کشور بودیم که موفقیت خوبی است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار