نخستین جشنواره ترويج زايمان طبيعی دوم و سوم دی ماه در بيمارستان بهار شاهرود برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شاهرود با بیان اینکه آموزش و ایجاد زمینه‌های ارتقای سلامت مادران باردار از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است اظهار کرد: این جشنواره دوم و سوم دي ماه در  بيمارستان بهار شاهرود برگزار خواهد شد.

دكتر تورج اسدي افزود: با توجه به این که در سال‌هاي اخير روند سزارین در همه کشور رو به افزایش بوده برگزاری جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی در دستور کار وزارتخانه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

 وی به سياست‌هاي دولت در ترويج زايمان طبيعي اشاره و خاطرنشان کرد: وزارتخانه بهداشت و درمان به موازات این فعالیت‌های علمی و آموزشی، پروژه‌های عمرانی با هدف کاهش سزارین در کشور اجرایی کرده است.

اسدی به برخی خدمات ارائه شده در حاشیه این برنامه علوم پزشکی شاهرود اشاره کرد و افزود:چگونگی مراقبت‌های دوره‌های مختلف بارداری، برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان،‌ آموزش نوع تغذیه مناسب ویژه مادران باردار و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در مورد ضرورت محیط سالم و کم خطر برای مادران باردار از دیگر خدماتی است که در این جشنواره ارائه می‌شود.

وی ایجاد غرفه‌های بهداشتی و آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده در این نمایشگاه و جشنواره برشمرد و گفت:
همزمان با این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ زایمان طبیعی،‌ گروهی از متخصصین زنان،‌‌ مامایی و مشاوره به صورت ويزيت رايگان به ارائه خدمات به مادران شاهرودی می‌پردازند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
Mah..
۱۹:۳۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام کلاس های بارداری داخل شاهرود کجا هست؟
آخرین اخبار