سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان مرکزی از ابلاغ الکترونیکی در جهت کاهش زمان و تکریم مراجعین قضایی خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، خطیب‌آراء سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان مرکزی  گفت: ابلاغ الکترونیکی یکی از برنامه‌هایی است که این معاونت با پیگیری‌های لازم و جامع در حال انجام است و خوشبختانه با اقبال عموم نیز مواجه شده است.
وی ابلاغ الکترونیکی را انقلابی در سیستم فعالیت‌های دادگستری خواند  گفت: این سیستم تمام هدف خود را مبتنی بر تکریم ارباب رجوع قرار داده و در تمام حالات، حفظ شأن و جایگاه فرد را در نظر گرفته است، چراکه تمام ابلاغ‌ها از طریق سامانه یا ایمیل به فرد مورد نظر اطلاع‌رسانی می‌شود.
 سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان مرکزی افزود: ابلاغ الکترونیک قضایی دارای مزایایی نظیر کاهش مراجعات به دادگستری، تکریم مردم و رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی کارکنان دادگستری را به همراه دارد، بیشترین مزایای این خدمات متوجه مردم استان خواهد بود.
خطیب‌آرا ایجاد حساب کاربری را یکی از مهمترین مفاد آیین نامه شرایط و نحوه استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی دانست و تصریح کرد: پیرو این حساب نشانه الکترونیکی به هر یک از مراجعین به قوه قضاییه به منظور دسترسی راحت به سامانه ابلاغ، داده می‌شود که با استفاده از این گذرواژه می‌تواند به اطلاعات ابلاغی خود دسترسی داشته باشد بنابراین افراد با مراجعه به سامانه«ثنا» (سامانه ثبت نام الکترونیکی) می‌توانند حساب کاربری ایجاد کرده و کد شناسه خود که مانند کدملی مختص به خود فرد است را دریافت کند. هرچند قبل از مراجعه به دستگاه قضایی، ضرورتی بر انجام این کار وجود ندارد اما اگر بعد از این هر فردی برای هر کاری به دستگاه قضا مراجعه کند باید حتما ثبت‌نام الکترونیکی انجام دهد تا حساب کابری برای او تشکیل شود.
خطیب‌آرا بابیان اینکه ایجاد و راه‌اندازی سامانه ثبت نام الکترونیکی ثنا یکی از وظایف مرکز آمار و فناوری اطلاعات دادگستری است، اظهار کرد: بنابراین دستور، واحدهای قضایی و ضابطین باید در فرایند تحقیق، رسیدگی و اجرای احکام، از سامانه‌های مذکور استفاده کنند.  
خطیب‌آرا با بیان اینکه تمام اشخاصی که ثبت‌نام خود را تکمیل کردند جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک خود باید به سامانه ابلاغ الکترونیک به آدرس www.eblagh.adliran.ir مراجعه کنند، ادامه داد: در صورت تغییر اطالاعات و رمز شخصی خود از قبیل آدرس و شماره تلفن همراه باید هرچه سریعتر به سامانه www.sana.adliran.ir مراجعه کنند و با مشاهده بروز هرگونه مشکل با شماره ۳۳۴۱۸۱۱۲ تماس بگیرند.
وی با اشاره به اینکه صدردصد حوزه‌های قضایی ما به سامانه‌های الکترونیک، اتوماسیون اداری و سامانه سمپ که لازمه کاری دادگستری است مجهز هستند، اظهار کرد: در طول این مدت برای اینکه خدمات بهتری را به عموم شهروندان ارائه دهیم شورای حل اختلاف را نیز به این سامانه‌ها تجهیز کردیم.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار