معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی برای حمایت از مصرف کنندگان و تضمین سلامت غذایی در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهلول تکلوی در جلسه کارگروه تخصصی نحوه تولید و عرضه گوشت مرغ در اردبیل اظهار داشت: طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی برای حمایت از مصرف‌کنندگان و تضمین سلامت غذایی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی از یک آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز می‌شود که اجرای این طرح در فاز نخست باید با مرغی قابل بسته‌بندی باشد که با میانگین وزن لاشه 8.1 کیلوگرم و حداکثر وزن لاشه 2.2 کیلوگرم٬ به صورت کامل و غیرمنجمد باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مرغهایی که وزن بالاتری دارند باید به صورت قطعه‌بندی شده به بازار مصرف روانه شده و به دست مشتریان برسند تا بتوانیم مشکل مرغهای با وزن بالاتر را نیز حل کنیم و به این صورت مرغها به دست مشتریان برسند.

تکلوی تصریح کرد: برای اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در سطح استان اردبیل کارگروه ویژه‌ای کار نظارت را انجام خواهد داد تا بتوانیم با اطلاع رسانی به موقع و سریع به واحدهای پرورش مرغ گوشتی همکاریهای لازم را برای تامین غذای سالم برای همشهریان اردبیلی انجام دهیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، کاهش ، سن ، وزن ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.