فرماندار خوی گفت: این شهرستان در هفت ماه نخست امسال با ثبت 19 موقوفه به ارزش 10 میلیارد ریال، رتبه اول در ثبت موقوفات جدید در آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسین سیوانی با اشاره به اینکه با نگاه سنتی حاکم بر حوزه وقف نمی توان از تمام ظرفیت های این بخش به خوبی استفاده کرد، افزود: شایسته است متولیان وقف متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای به روز جامعه، واقفان را با حوزه های جدید این سنت حسنه آشنا کنند.

وی اضافه کرد: احداث آزمایشگاه برای دانشگاه ها، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم، تامین بودجه مراکز علمی و پژوهشی و خرید لوازم مورد نیاز دانشجویان و محققان و تلاش برای حل آسیب های اجتماعی، اقدامات نوین ارزشمندی برای فعالیت های ماندگار واقفان محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: زمین های کشاورزی وقف شده زیادی در خوی وجود دارد که می توان پس از کسب اجازه شرعی، از آنها به عنوان مراکز کشت و صنعت مدرن، دامداری ها، بیمارستان ها و کارخانه ها با هدف رفع محرومیت اقشار آسیب پذیر جامعه استفاده کرد.

فرماندار خوی بیان کرد: فرهنگ پژوهش و تولید دانایی به حمایت گسترده نیاز دارد که دولت و افراد نیکوکار باهمراهی هم می توانند به صورت جامع آن را پوشش دهند.

سیوانی گفت: رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف و شناساندن ظرفیت های جدید این حوزه می توانند نقش موثری ایفا کنند تا این ارزش فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

امروزه به علت ضعف فرهنگی و نگاه سنتی حاکم بر حوزه وقف، این سنت حسنه جایگاه واقعی خود را در حوزه علم و فناوری کشور پیدا نکرده است.

شهرستان 375 هزار نفری خوی در شمال استان آذربایجان غربی و در 134 کیلومتری ارومیه مرکز استان واقع شده و دومین شهر استان از نظر جمعیت است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.