رییس اورژانس کشور بیان کرد: امسال برای اولین بار، طبق مذاکرات انجام شده با وزارت بهداشت عراق، خدمات بهداشتی و درمانی در خاک عراق ارائه می‌شود.

پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به همکاری 23 ارگان مختلف برای تامین امنیت زائران پیاده اربعین، گفت: استقرار شش دستگاه بیمارستان صحرایی در سه مرز، یک سامانه دفاع بیولوژیک در مرز مهران، سه فروند هواپیما در فرودگاه های کرمانشاه، ایلام و اهواز و همچنین هماهنگی با ناجا برای استفاده از توان مازاد درمانگاه های مستقر در هر سه مرز از جمله اقدامات ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی در ادامه از ایجاد یک درمانگاه سرپایی در هر مرز و تامین داروهای سرپایی توسط شهرداری تهران خبر داد و افزود: علاوه بر 2 سازمان گفته شده، سازمان انتقال خون، دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان حج و زیارت، وزارت اطلاعات، وزارت بهداشت ایران و عراق، بسیج جامعه پزشکی و بسیاری از نهادهای دیگر در فراهم کردن سفری ایمن مشارکت داشتند.

به گفته رییس اورژانس کشور، 87 پزشک متخصص، 45 پزشک عمومی، 300 پرستار، 437 تکنسین اورژانس و 842 پرسنل درمانی و بهداشتی دیگر به عنوان کادر سلامت به ارائه خدمت می پردازند که در صورت لزوم این تعداد افزایش می یابد.

کولیوند زائرین اربعین، سیاستگذاران و مجریان حوزه سلامت و دستگاه های اجرایی کشور را گروه های هدف کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی خواند و افزود: اهداف زیادی برای ایام اربعین تبیین شده اند که از جمله آنها می‌توان به برقراری پوشش مناسب جاده های مواصلاتی کل کشور، مدیریت خطر و حفظ و ارتقای ایمنی، ارائه خدمات درمانی سرپایی و بستری و همچنین اقدامات بهداشت محیط از جمله نظارت بر مراکز تهیه، طبخ و توزیع نذورات و آب شرب اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار