هشدار کره‌شمالی به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا

کره‌شمالی روز پنجشنبه به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و دولت آینده او هشدار داد که با یک «کشور هسته‌ای» طرف هستند.

هشدار کره‌شمالی به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ کره شمالی روز پنجشنبه به رئیس جمهور منتخب آمریکا و دولت آینده او هشدار داد که با یک «کشور هسته‌ای» طرف هستند و تلاش‌های آمریکا را برای خلع سلاح‌ هسته‌ای خود «توهم تاریخ مصرف گذشته» توصیف کرد.

روزنامه تنها حزب کره شمالی در مقاله‌ای نوشت: «اگر کاری وجود دارد که دولت اوباما انجام داده باشد، قرار دادن امنیت آمریکا در معرض خطر جدی است.»

روزنامه رودونگ سینمون افزود: «او (اوباما) بار مسئولیت مقابله با کشور هسته‌ای جوچه Juche (دکترین ایدئولوژی کره شمالی با تأکید بر کلمه خودکفایی) را بر دوش دولت جدید انداخت.» این روزنامه در مقاله خود به نام دونالد ترامپ اشاره نکرده است.

از مدت‌ها پیش، بیش از پیش درخواست‌ها از آمریکا برای تغییر لحن خود در قبال کره شمالی افزایش یافته است.

جیمز کلاپر، هماهنگ کننده دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اواخر اکتبر اعلام کرد متقاعد شده است که پیونگ‌یانگ از برنامه هسته‌ای خود که محکوم به شکست است، صرف نظر خواهد کرد.

در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، واشنگتن بر رد یک کره شمالی هسته‌ای اصرار داشت. واشینگتن هر گونه گفتگو با پیونگ یانگ را به تعهد ملموس این کشور به خلع سلاح هسته‌ای منوط کرد.

روزنامه رودونگ سینمون سخنان جمیز کلاپر را یادآور شد تا بگوید که اجماعی عمومی در مورد پذیرش کره شمالی به عنوان یک کشور هسته‌ای وجود دارد.

دونالد ترامپ طرح دقیقی در مورد سیاست آتی خود در قبال کره شمالی منتشر نکرده است.

وی در عین حال اعلام کرد برای مذاکره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی آماده است.

ترامپ ماه ژوئن در جمع هوادارانش در آتلانتا گفته بود: «اگر او (کیم جونگ اون) به اینجا بیاید، من با او دیدار خواهم کرد.»

کره شمالی از سال 2006 که نخستین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد، تاکنون متحمل پنج قطعنامه تحریمی از جانب سازمان ملل شده است. در پی پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی که ماه سپتامبر انجام شد، شورای امنیت سازمان ملل درباره وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور گفتگو می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
کشورهای شرق آسیا نگذارند کشور آمریکا با حزب های شیاطین به آب های آسیا شرقی نزدیک شوند
آخرین اخبار