قم؛

سرفصل‌های حقوقی کشور نیازمند تحول است

مشاور رئیس جمهور در امور شهروندی گفت: سرفصل‌های حقوقی با توجه به وضعیت کنونی کشور نیازمند تحول است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ الهام امین زاده پ در مراسم افتتاحیه همایش ملی ایران و حقوق بین‌الملل و امنیت منطقه‌ای که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، گفت: در دولت یازدهم آموزش ۲۰ هزار حقوقدان در ۸۲ رشته حقوقی به صورت ویژه در حال انجام است و آموزش حقوق بین الملل در استان‌های مرزی جزو اولویت‌ها است.
 
وی با بیان اینکه سرفصل‌های حقوق با توجه به وضعیت کشور باید تغییر کند، ادامه داد: آموزش‌های حقوق باید از مقاطع تحصیلی آغاز شود.
 
مشاور رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر ورود آموزش و پرورش به حوزه‌های حقوقی، بیان داشت: مقرر شده است که واحد درسی حقوق شهروندی در میان دروس دانشگاهی تدریس شود.
 
امین زاده با بیان اینکه کشورها اهداف مورد نظر خود را می‌توانند با استفاده از حقوق بین‌الملل دنبال کنند، ابراز کرد: بسیاری از مشکلات جامعه جهانی را می‌توان با حقوق بین الملل حل و فصل کرد.
 
وی با بیان اینکه می‌توان با رویکردهای آگاهانه و با تعامل اندیشه‌های خود را در سراسر جهان ترویج داد، عنوان کرد: در گفتمان‌های فکری داخلی می‌توان حقوق بین الملل را به شکل ویژه مورد توجه قرار داد زیرا حقوقدان‌های آسیایی از توانایی فکری بالایی برخوردارند.
 
مشاور رئیس جمهور ادامه داد: برخی از سازمان‌ها عملکرد خوبی در برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه حقوق بین الملل داشته‌اند اما دانشجویان از این ظرفیت‌ها استفاده چندانی نمی‌کنند.

امین‌زاده به حضور ایران در دیوان‌های بین‌المللی اشاره و ابراز کرد: برای مطالبات خود از سازمان‌های بین المللی پیرامون مسائل مختلف مانند سکوهای نفتی باید به حقوق بین الملل مراجعه کنیم و حقوق بین الملل برای سلامت مردم چند کشور که تحت تأثیر اتفاقات جهانی بوده راهکارهای مشخصی در نظر گرفته است.
 
وی به مسئله F ATF اشاره و با بیان اینکه در این مورد اقداماتی در دولت انجام شده است، ابراز کرد: این قراداد در زمینه مبارزه با تروریسم شتاب دارد اما عدم حضور کشورهای توسعه یافته در اجلاس عمومی بین المللی باعث شده تا تعریف تروریست در اختیار اسرائیل باشد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار