رئیس کل دادگستری استان از مختومه شدن بیش از 12 هزار پرونده مسن در استان در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الأسلام مظفری در جلسه شورای اداری شهرستان خداآفرین افزود: این پرونده ها که از سال های متمادی در دادگاهها انباشت شده بود، در سال های اخیر با تلاش قضات محترم شهرستان ها تعیین تکلیف و احکام لازم صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون تعداد پرونده های مسن در این استان به 600 فقره کاهش یافته است.

مظفری رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه سیستم ابلاغ الکترونیکی در تمام دادگستری های شهرستان های استان راه اندازی شده است افزود: زمینه راه اندازی ابلاغ الکترونیکی در شهرستان خداآفرین نیز فراهم شده و در شرف راه اندازی است.

وی افزود: با راه اندازی این سیستم، سرعت عمل در دادگستری ها به شدت افزایش می یابد.

فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در این جلسه طرح پایاب سد خداآفرین را  ظرفیت اصلی توسعه این شهرستان دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای مردم و جلوگیری از مهاجرت آن ها، شهرستان خداآفرین نیز در زمینه  تولیدات کشاروزی و دامی به قطب استان تبدیل می شود.

امینیان افزود: طرح پایاب سد خداآفرین اکنون از 55 درصد پیشرفت فیزیکی برخورداراست و پیش بینی می شود تا پایان سال 1396 به بهره برداری برسد.

وی افزود: با بهره برداری از طرح پایاب بیش از 17 هزار هکتار از اراضی ملی و مراتع شهرستان خداآفرین به زیر کشت خواهد رفت.

در این جلسه همچنین دادگاه خداآفرین که از سال 1379 تأسیس شده بود به دادگستری ارتقاء یافت و آقای پرویز پوراحمد به عنوان اولین رئیس دادگستری شهرستان خداآفرین و آقای حضرتی به عنوان اولین دادستان این شهرستان  معرفی شدند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.