دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه با اشاره به سنتی بودن کشاورزی در استان کرمانشاه گفت: کشاورزان این دیار چشمشان به آسمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سجاد احمدی گفت: هنوز کشاورزی مدرن در این استان ورود نکرده و کشاورزان بخصوص دیم‌کاران این استان چشمشان به آسمان و بارندگی است.

احمدی افزود: توسعه کشاورزی مدرن می‌تواند نقش مهمی در افزایش کمی و کیفی میزان محصولات کشاروزی این استان داشته باشد و کشاورزی استان را کمتر تحت تاثیر شرایط اقلیمی و بارندگی‌ها قرار دهد.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از پاییز پربارانی ندارند، گفت: کم بودن میزان بارندگی‌های پاییزه می‌تواند و حتی توانسته تا این موقع از سال نیز اثرات سوء بر عملکرد اراضی این استان و به خصوص اراضی دیم داشته باشد.

احمدی سپس با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی مانع از متضرر شدن احتمالی کشاورزان می‌شود، پرداختن به آن را اطمینان خاطری برای کشاورزان دانست و از بیمه به عنوان یک چتر حمایتی یاد کرد و از کشاروزان خواست تا حتما اراضی و به‌خصوص اراضی دیم خود را بیمه کنند.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه روستائیان و عشایر را جامعه مولد برشمرد و حمایت از آنان را حمایت از تولید در کشور خواند و افزود: دادن یارانه به کشاورزان در افزایش سطح و در نهایت میزان تولیدات بخش کشاورزی موثر خواهد بود.

احمدی در ادامه اشاره ای به پرداخت دیرهنگام مطالبات کشاورزان در سال زراعی گذشته داشت و با بیان اینکه خرد خرد و مرحله‌ به مرحله پرداخت کردن مطالبات کشاورزان آنها را متحمل خسارت‌هایی می‌کند، از مسئولین کشوری خواست تا برای پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان در سال‌های آتی برنامه ریزی داشته باشند.

احمدی با اشاره به نقدینگی نداشتن کشاورزان گفت: امسال مطالبات گندمکاران بعد از تعویق چندماهه پرداخت شد و این مسئله کشاورزان را در پرداخت اقساط وام و دیگر هزینه‌های زندگی دچار مشکل کرد.

دبیر هیئت اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به صندوق بیمه روستائیان و عشایر داشت و از مسئولین کشوری خواست تا حمایت‌های بیشتری را در این صندوق برای کشاورزان، عشایر و بهره برداران بخش کشاورزی در نظر بگیرند و از این طریق به آنها انگیزه ماندن در بخش تولید را بدهند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.