معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: ایلات و عشایر کرمانشاه از پتانسیل های گردشگری ممتازی برخوردارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رضا رحیمی گفت : کرمانشاه یکی از پرباران ترین استان های کشور محسوب می شود و میزان بارش متوسط سالانه در برخی از مناطق استان به 700 میلیمتر در سال می رسد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: این میزان از بارش ظرفیتی را فراهم کرده که به شکل گسترده به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان بپردازیم.

وی افزود: گیاهان دارویی از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه اشتغال زایی برخوردار است. همچنین این حوزه ارزش افزوده بسیار زیادی دارد.

این مدیر ارشد اقتصادی با تاکید بر این نکته که برای توسعه حوزه کشاورزی به مدل های  جدید نیازمندیم در ادامه اظهار کرد: با روش های سنتی موجود راه به جایی نمی بریم و باید یک بازنگری در برنامه ها و مدل های موجود انجام داد.

رحیمی عنوان کرد: باید کارآفرینان علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی هستند را شناسایی کنیم و زمینه و بستر حضور آن ها را فراهم کنیم. همچنین کارشناسان توانمند این حوزه را که توانایی ارایه برنامه دارند را شناسایی و دعوت به همکاری کنیم.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنانش گردشگری عشایری را یکی پتانسیل های قابل توجه کرمانشاه دانست که از آن غفلت شده است و در ادامه افزود: در بوانات فارس یک فرد باذوق و باهوش با بهره گیری از همین چادرهای عشایری و محصولات لبنی این حوزه سالانه هزاران توریست داخلی و خارجی را به آن منطقه کشانده و به یک درآمد میلیاردی رسیده است.

این مدیر ارشد اقتصادی تصریح کرد: عشایر کرمانشاهی نیز از چنین پتانسیل های گردشگری برخوردارند ولی متأسفانه تاکنون توجه چندانی به این ظرفیت ها نشده است.

وی ادامه داد: محصولات لبنی تولید شده توسط عشایر از طعم و کیفیت بسیار خوبی برخودارند که با یک بسته بندی مناسب، از قابلیت بسیار بالایی برای عرضه به بازار برخوردارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.