فرماندار شهرستان بیرجند گفت:بازار فروش برای محصولات تعاونی ها باید ساماندهی شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛فرماندار شهرستان بیرجند صبح امروز در نشست کار گروه اشتغال گفت: علاوه بر ساماندهی تولید باید بخش بازار فروش تولیدات شرکت های تعاونی را نیز ساماندهی کنیم.بازار فروش،باید ساماندهی شود

ناصری افزود: یکی از اهداف مهم دولت حمایت از خود اشتغالی و شرکت های تعاونی است که با پرداخت تسهیلات به افراد این بخش را تا حدودی ساماندهی کرده ایم اما پرداخت تسهیلات پایان کار نیست و باید حمایت دستگاه های مختلف از تولید کننده صورت گیرد تا بتواند هم باز پرداخت تسهیلات را انجام دهد و هم از تولید خود سودی به دست آورد.

وی با اشاره به هفته ی کار و کارآفرینی که از بیست و چهارم آبان ماه آغاز و تا سی ام آبان ماه ادامه دارد،گفت:فرهنگ کار باید اصلاح و زمینه خود اشتغالی برای مردم فراهم شود تا بتوانیم نقش خود را در تولید ناخالص کشوری به خوبی ایفا کنیم.

کارشناس اشتغال منطقه دو کمیته ی امداد امام خمینی نیز در این نشست افزود: در کمیته ی امداد امام خمینی و سایر دستگاه های حمایتی باید تلاش شود با ایجاد زمینه ی خود اشتغالی، افراد تحت حمایت مشغول به کار شده و از چرخه ی حمایت این دستگاه ها خارج شوند.

حسنی گفت:در سال جاری 2میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار به کمیته امداد در زمینه تسهیلات خود اشتغالی تعلق گرفته است که در این راستا 20طرح برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده و تنها 7 طرح موفق به کسب تسهیلات شده اند.

وی افزود: علت عدم دریافت تسهیلات توسط طرح های خود اشتغالی مددجویان،شرایط سخت بانک ها برای دادن تسهیلات،از قبیل درخواست چندین ضامن است.

نماینده سازمان بهزیستی نیز در این نشست با بیان اینکه 535 میلیون تومان اعتبارات این سازمان در زمینه ی خوداشتغالی در سال 95 بوده است،افزود: 20 طرح به ارزش 240 میلیون تومان به بانک ها معرفی شده اند اما تنها 3 طرح موفق به کسب تسهیلات شده است.

حسین زاده،نماینده بانک ها در کارگروه اشتغال گفت: سقف تسهیلات خود اشتغالی 15 میلیون تومان بوده است که وجود یک ضامن برای این وام ها کفایت می کند و اگر بانکی ضامن های بیشتری خواسته است با آن برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.