مشهد؛

نجات توله ببر سرگردان پس از انتشار فیلم در فضای مجازی

معاون دادستان مشهد از انتقال توله ببر بنگال سرگردان به باغ وحش با دستور قضایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاضی محمد بخشی محبی گفت: بر اساس گزارش واصله حیوان مذکور در يكي از مناطق بلوار امامت مشهد رويت شده و يكي از ساكنين منطقه که مدعي مالكيت آن بوده پس از اینکه خبر دار می شود تیم جستجو اداره محیط زیست درحال گشتن به دنبال حیوان هستند قصد مخفی کردن آن را داشت.

وی افزود: با دستورهای قضایی صادره و كشف توله ببر و گزارش ان به دادستان طرقبه و شاندیز توله ببر مذکور به باغ وحش منتقل شد.

 بخشی‌محبیتصریح کرد: بر اساس ماده 7 قانون شکار و صید خرید و فروش تکثیر و پرورش و صدور و ورود حیوانات وحشی و اجزای آنها که غیر بومی بوده و از خارج به کشور وارد شده یا از قبل در کشور پرورش یافته است تنها با کسب پروانه و صدور مجوزهای لازم امکان پذیر است و تخلف از این قانون بر اساس ماده 11 ان مستوجب مجازات می باشد.

معاون دادستان مشهد گفت: نگهداري حيوانات در شرايطي غير معمول ميتواند براي سلامت انسان وحتي حيوان مخاطراتي داشته باشد ودر مواردي منجر به تلف اين گونه هاي نادر شده، بر اين اساس دادستاني وظيفه خود ميداند با اين گونه موارد با دقت ، سرعت وقاطعيت برخورد كند.

بخشی محبی از هموطنان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را سريعا به دادستاني وَيَا محيط زيست منعكس نمايند.

سرپرست دادسراي ناحيه ٦ مشهد از تلاش شبانه روزي ماموران محيط زيست نيز ياد كرده و افزود: بلافاصله بعد از اطلاع ازموضوع ماموران محيط زيست وشخص مدير كل ان اداره با حضور در سطح شهر نسبت به شناسايي منطقه اقدام و سرعت عمل يگان در دستيابي به توله ببر تأثير در خور توجهي داشت.

چندی پیش با انتشار فیلمی در فضای مجازی شایعه وجود یک قلاده توله ببر در مشهد قوت پیدا کرد که پس ازجستجو و بی نتیجه ماندن آن، متولیان امر از پیدا کردن حیوان ناامید شدند اما با صدور دستورهای قضایی جستجو مجددا از سر گرفته و نهایتا توله ببر در روستای حصار شهرستان طرقبه کشف شد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار