وبسایت ماینینگ در گزارشی به علت کاهش بهای طلا پس از انتخابات آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از وبسایت «ماینینگ»، روز جمعه بهای طلا در پی پیروزی دونالد ترامپ به پایین ترین سطح در 5 ماه گذشته رسید. 

بهای طلا برای تحویل در ماه دسامبر (31 روز منتهی به 12 دی) با سقوطی 40 دلاری در هر اونس مواجه شد. پیش از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، بهای طلا با روندی افزایشی به 1338 دلار به ازای هر اونس رسید؛ اما پس از آن، بهای طلا با اعلام نتایج انتخابات و پیروزی قطعی دونالد ترامپ با کاهشی 3 درصدی مواجه شد.

کاهش بهای طلا با پیش بینی های منتشر شده پیش از انتخابات مبنی بر صعود بهای طلا تا 1500 دلار به ازای هر اونس تضاد کامل داشت. یکی از کارشناسان «ساکسو بانک» دو نمودار زیر را برای توضیح علت کاهش بهای طلا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات منتشر کرد.

افزایش بازده اوراق قرضه تنها در صورتی به افزایش بهای طلا کمک می کند که با افزایش همزمان تورم همراه باشد. نمودار زیر بازدهی اوراق قرضه 10 ساله را نشان می دهد که افزایشی 0.25 درصدی داشته است. بازدهی واقعی پایین، منبع بزرگی برای افزایش بهای طلا در سال جاری محسوب می شود؛ اما با توجه به انتظارات تورمی روی چنین منبعی نمی توان حساب کرد. 

افزایش بازده اوراق قرضه و بحران های موجود در بازارهای نوظهور موجب شد پس از انتخابات سطح تقاضا برای دلار افزایش یابد. چنین امری سبب کاهش بهای طلا شد.

وبسایت ماینینگ: چرا بهای طلا سقوط کرد؟ + 2 نمودار

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار