به باور کارشناسان، این احتمال وجود دارد که طلا در طول یک یا دو ماه آینده بخش زیادی از سقوط ارزش خود را جبران کند.

اینوستینگ: جبران ارزش از دست رفته طلا دو ماه زمان نیاز داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ؛ بهای جهانی طلا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چهارشنبه گذشته از بالاترین سطح خود در کانال 1300 دلاری به 1227 دلار سقوط کرد. نگرانی ها از روی کار آمدن دونالد ترامپ و سرانجام روند کاهشی بهای فلز زرد موجب شد بسیاری ازسرمایه گذاران نسبت به خرید این کالا تردید داشته باشند. کاهش تقاضا برای طلا بهای این سرمایه را از 1336 دلار به 1227 دلار کاهش داد.

در معاملات نخستین روز هفته (دیروز دوشنبه24 آبان) اونس جهانی بخشی از ضرر و زیان خود را جبران کرد و با حمایت سرمایه گذاران در معاملات امروز وارد مسیر بهبودی قیمت شد. فلز زرد پس از پیروز دونالد ترامپ در طول یک هفته حدود 9 درصد کاهش بها داشته است.

علی رغم نوسانات بازار طلا از ماه سپتامبر، این کالا موفق شد روند صعودی خود را طی کند. انتخابات آمریکا همانند شوکی موجب سقوط ارزش اونس جهانی شد ولی به باور کارشناسان بازار طلا، احتمال بازگشت آهسته بهای طلا به روزگار اوج خود وجود دارد. هرچند حرکت صعودی طلا به مدت زمان زیادی نیاز دارد. چراکه سیاستهای جدید فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر و افزایش نرخ بهره می تواند تا 80 درصد از سرماه گذاران بخش طلا بکاهد و ارزش اونس جهانی را برای مدتی در پایین ترین سطح نگه دارد.

با توجه به شاخص حرکت بهای طلا این احتمال وجود دارد طلا در طول یک یا دو ماه آینده بخش زیادی از سقوط ارزش خود را جبران کند. همچنین طلا در بهای 1254 دلار مقاومت خواهد کرد و پس مدتی در بهای 1285 تا 1330 دلار در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار