قلی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اتفاق‌نظر دولت و مجلس بر اجرای طرح‌های توسعه روستایی

عضو کمیسیون عمران گفت: دولت و مجلس بر اجرای طرح‌های توسعه روستایی به‌ویژه طرح‌هادی اتفاق‌نظر دارند.

قلی ‌الله‌ قلی‌زاده نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس در گفتگو  با خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح توسعه روستایی اظهار داشت: درگذشته نگاه توسعه‌ای مسئولان به مناطق محروم از جمله شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند نگاه متوازن و عادلانه‌ای نبود به همین منظور شهرستان‌های منطقه ارسباران توسعه نیافته اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هادی روستایی و بهسازی معابر روستایی موجب آرامش و آسایش روستائیان می‌شود، افزود: دولت و مجلس بر اجرای طرح‌های توسعه روستایی به‌ویژه طرح‌هادی اتفاق‌نظر دارند و علاوه بر این توسعه پایدار روستاها از مهاجرت اهالی به شهرها جلوگیری می‌کند.

عضو کمسیون عمران مجلس ادامه داد: اگر نتوانیم برای جوانان روستایی شغل و درآمد ایجاد کنیم قطعاً برای کسب درآمد و اشتغال به شهرها مهاجرت خواهند کرد که به‌طور مثال از گاز طبیعی می‌توان جهت راه‌اندازی صنایع کوچک و افزایش درآمد خانواده‌های روستایی استفاده کرد.

نماینده مردم کلیبر بابیان اینکه مسئولان با حمایت و ایجاد امکانات در روستاها، اهالی روستاها بر محور کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی سوق دهند، گفت: متأسفانه روش کشاورزی و کشت محصولات با یک‌صد سال گذشته تغییر چندانی نداشته و تنها تراکتور به روش کشاورزی اضافه‌شده درحالی‌که برافزایش درآمد روستائیان تأثیر چندانی ندارد.

قلی‌زاده با تأکید بر اینکه اعتبارات طرح‌های روستایی ازجمله بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ شده است، اظهار کرد: هر مسئول و مدیری که برای توسعه و اجرای طرح‌ها تلاش کرده توانسته اعتبار بیشتری را جذب کند، روستائیان امیدوار نباشند که تنها مسئولان پیگیر مشکلات آن‌ها هستند بایستی اهالی روستاها نیز به دنبال پیگیری مسائل و مشکلات باشند.

وی بر اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی و بر کشت برنج در حوزه آبخیز شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند تأکید کرد و گفت: اهالی روستاها به‌جای اینکه در حوزه آبخیز باغات را توسعه دهند به فکر کشت برنج باشند و در حاشیه حوزه آبخیز باغات را توسعه دهند درحالی‌که سود و درآمد برنج برای روستائیان بیشتر از باغات است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار