وزارت خارجه عراق اعلام کرد ترکیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به حضور نظامیان خود در شمال عراق اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری المعلومه عراق، ، دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد مقامات ترکیه برای پایان دادن به بحران ایجاد شده بین دو کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

براساس این گزارش، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر «حیدر عبادی» نخست وزیر عراق امروز با اعلام این خبر، گفت: دولت ترکیه از طریق چندین کانال دیپلماتیک و پس از سفر هیأت ترکیه ‌ای به بغداد، طی پیام‌هایی، ابراز تمایل کرده که به بحران ایجاد شده بین دو کشور در خصوص حضور نظامیان ترکیه ‌ای در خاک عراق پایان دهد.

وی ادامه داد: ولی محتوای این پیام‌ها هم سو با خواسته ‌های دولت عراق نبوده که خواهان پایان دادن به حضور نظامی در شمال عراق است.

سخنگوی دفتر عبادی با تأکید بر اینکه نیروهای ترکیه‌ ای باید خاک عراق را ترک کنند، اظهار داشت عراق در رابطه با حضور نظامیان ترکیه‌به گزینه ‌های دیپلماتیک رجوع خواهد کرد.

حدیثی همچنین از مقامات ترکیه خواست به حاکمیت ملی عراق احترام بگذارند و در امور داخلی آن دخالت نکنند.

دولت ترکیه همزمان با آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل، اصرار داشت نیروهایش در این عملیات شرکت کنند که دولت عراق با این پیشنهاد ترکیه مخالفت کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار