استاندار خراسان رضوی گفت: علی رغم تمام تنگناهای اعتباری، تخصیص اعتبار 482 پروژه عمرانی در حوزه های مختلف، با هدف تکمیل آن ها تا پایان سال، 100 درصد خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران استان موظف به پیگیری و اجرای قاطع مصوبات ستاد تسهیل ورفع موانع تولید و نیز ستاد اقتصاد مقاومتی استان هستند .

وی با تاکید بر لازم الاجرا بودن تمامی این مصوبات، افزود: هیچ عذری از هیچ دستگاهی برای عدم پیگیری و انجام این مصوبات پذیرفته نمی شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در تابستان به 12،5 درصد افزود: در این زمینه عملکرد تمامی دستگاه ها، بانک ها و بخش خصوصی استان موثر و قابل تقدیر است .

رشیدیان با بیان اینکه به طور طبیعی طی دو فصل پاییز و زمستان دوباره نرخ بیکاری افزایش می یابد؛ تصریح کرد: در این میان با توجه به انجام پروژه های بزرگ و طرح های عمرانی قابل توجهی که تا پایان سال بخش قابل توجهی از آنها به انجام می رسد می توان این نرخ را کنترل و کاهش داد.

وی در این میان ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات ستادهای فوق از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه ها برای تحقق این امر و تکمیل پروژه های عمرانی و بزرگ را بسیار مهم دانست.

رشیدیان با اشاره به محدود بودن زمان استفاده از اسناد خزانه ی اسلامی برای پرداخت مطالبات و دیون دولت به پیمانکاران پروژه های عمرانی که تا پایان آبان ماه تعیین شده است؛ خواستار اقدام سریع دستگاه های اجرایی شد .

وی گفت : تلاش دستگاه ها در اقدام به موقع و موثر می تواند منجر به آن شود تا امکان تامین و پرداخت بخشی از مطالبات سال های گذشته پیمانکاران از دولت فراهم شود.

رشیدیان این امکان را فرصت مغتنمی برای استان دانست تا از آن برای بدهی های دولت در استان استفاده کرده و طرح های عمرانی را به سرانجام رساند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه بر ضرورت اقدام شهرستان ها در تدوین و تکمیل اسناد توسعه ی مناطق تاکید و عنوان کرد: این اسناد از جمله سندهای زیربنایی و راهبردی برای توسعه هر شهرستان است؛ از این رو فرمانداران و شوراهای برنامه ریزی شهرستان ها باید برای تکمیل و ارسال آنها سریعتر اقدام کنند.

وی افزود: تا کنون 16 فرمانداری استان این اسناد را تکمیل و ارسال کرده اند و بقیه شهرستان های هم باید از نظرات و توان فرهیختگان و صاحب نظران خود برای تدوین این اسناد کمک گرفته و سند را سریع تر تکمیل کنند.

در این جلسه 29 پروژه ی عمرانی ارجاع شده از کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان نیز به تصویب شورای برنامه ریزی رسید.

از جمله ی این پروژه ها می توان به موافقت برای احداث دو نیروگاه بادی و یک نیروگاه خورشیدی، دو طرح هادی روستایی، واگذاری زمین برای تولید محصولات بتنی مسلح، راه اندازی موسسه ی خیریه ی مدد کاری در نیشابور، ساخت مجتمع بین راهی درجه ی چهار در محور کلات و سنگان، پایانه ی خصوصی در دولت آباد و طرح جامع منطقه ی نمونه ی گردشگری پیشکوه تربت حیدریه اشاره کرد.

از دیگر پروژه ها نیز می توان به موافقت برای احداث سردخانه ی مواد غذایی، دو خانه ی کارگری، مرکز آموزش عالی کاشمر، واگذاری نحوه ی صدور پسته پاک کنی ها به جهاد کشاورزی، راه اندازی دو واحد پرورش شتر مرغ، طرح پرورش بره، راه اندازی مرغداری، انتقال صنوف و مشاغل آلاینده مشهد به خارج از شهر، مکان یابی پهنه ی مجاز برای ایجاد مجتمع های قالی شویی و طرح موضعی زائر شهر اشاره کرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.