رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت:دانشگاه فرهنگیان توسعه فرهنگ قرآنی را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود مهرمحمدی در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت با بیان اینکه تکوین شخصیت معلمان بر اساس قرآن ضمانت بخش تربیت نسلی قرآنی در آینده است افزود:از دست اندرکاران و دانشجویان سراسر کشور که با جریان اصیل فرهنگی جشنواره قرآن و عترت همراه شدند و از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند تشکر می‌کنم، همچنین از همکاری‌های بسیار نهاد مقام معظم رهبری برای برگزاری جشنواره قرآن وعترت نهایت سپاسگزاری را دارم.

وی گفت: امیدواریم برگزاری جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه فرهنگیان زمینه توسعه جهشی معارف قرآن و عترت در دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور را ایجاد کند و این امر با همکاری مراجع ذی ربط توسعه قرآنی در کشور محقق می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه با قرائت پیام فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش خطاب به این جشنواره اظهار داشت: ایشان در این پیام آورده است دانشجویان قرآنی مروجان سیره پیامبر و اهل بیت هستند و اگر قرآن نبود بال معرفت الهی تا ابد بسته می‌ماند، قرآن چراغی است که تا ابد خاموش نمی‌شود و ریسمان وثیق تقرب بندگان به خداوند است.

محمود مهرمحمدی با اشاره به اینکه غایت هر نظام آموزشی رسیدن به قرب الهی و حیات طیبه است، خاطرنشان کرد: استمرار انقلاب به دلیل رسوخ عمیق قرآن در جامعه است به همین دلیل باید قهرمانان قرآنی را تکریم نماییم زیرا حاملان قرآن هستند.

وی افزود: جشنواره‌های قرآنی فرصت خجسته‌ای برای بزرگداشت مقام قرآن در جامعه است، همچنین دانشگاه فرهنگیان توسعه فرهنگ قرآنی را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده است زیرا تکوین شخصیت معلمان بر اساس قرآن ضمانت بخش تربیت نسلی قرآنی در آینده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: وزارت آموزش و پرورش تمام فعالیت خود را در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی دنبال می‌کند و امیدواریم فضای مناسبی برای فهم قرآن در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.