دبیر ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود در دهه پایانی صفر امسال، 300 هزار زائرپیاده وارد مشهد مقدس شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد زائران پیاده حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نسبت به مدت مشابه پارسال 25 درصد افزایش یابد، افزود: پارسال مشهد میزبان حدود 250 هزار زائر پیاده بود که پیش بینی می شود امسال این تعداد افزایش یابد.

وی بیان کرد: مشهد به دلیل سابقه میزبانی و فعالیت های گسترده در حوزه خدمت رسانی به زائران پیاده و مسافران تجارب و فعالیت های خود را منسجم تر و دقیق تر دنبال می کند.

وی گفت: ستاد خدمات سفر استان به طور ویژه برای پذیرایی و میزبانی بهتر از زائران در ایام یاد شده تشکیل شده و در قالب کمیته های 12 گانه پیش بینی ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بهتر از گذشته انجام شده است.

زارع صفت با بیان اینکه تمام مسیرهای تردد زائران پیاده به 2 بخش مسیرهای اصلی و فرعی تقیسیم بندی شده است، افزود: فرمانداران شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات به زائران را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: در این راستا 130 موکب و ایستگاه صلواتی برای ارائه خدمات به زائران پیاده در مسیرها و مبادی ورودی زائران به این استان فعال می شود.

وی گفت: درمبادی ورودی مشهد نیز ایستگاه های ارائه خدمت در نظر گرفته شده و در داخل شهر هم برای اقامت، اطلاع رسانی، تامین مایحتاج و خدمات فرهنگی زائران برنامه ریزی شده است.

زارع صفت افزود: پیش بینی می شود مجموع مسافران ورودی به مشهد در دهه آخر ماه صفر حدود سه و نیم میلیون نفر باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: به منظور تامین مکان اقامت این تعداد مسافر در بخش اقامتگاه های رسمی ظرفیت اقامت 210 هزار نفر آماده شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن مجموعه های مردمی، اوقاف و حسینیه ها نیز آماده ارائه خدمت به مسافران هستند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.