مرحله دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: مرحله نخست این طرح در سال جاری، اواخر فصل بهار و اوایل تابستان اجرا شد و در مرحله دوم که از بیستم آبان هم زمان با سراسر کشور آغاز شد و 35 روز کاری ادامه خواهد داشت، پیش بینی می شود افزون بر یک میلیون رأس گوسفند و بز در استان علیه تب برفکی ایمن سازی شوند.

حسن قاسمی فرد افزود: اولویت دریافت واکسن در طرح جدید با دام عشایر، دام های در مناطق پرخطر و حساس و دام هایی است که در مرحله نخست، واکسینه نشده اند .

وی با اشاره به ممنوعیت های حمل و نقل دام در اجرای این طرح تصریح کرد: دام های واکسینه شده 2 هفته پس از تزریق واکسن قابلیت حمل و جابه جایی به کشتارگاه یا مناطق دیگر را دارا می شوند و در هر حال باید کلیه ضوابط بهداشتی دامپزشکی در مورد آن ها رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پیش از آغاز طرح جدید، بیش از یک میلیون و 575 هزار رأس دام سبک و 112 هزار نوبت سر دام سنگین استان واکسن تب برفکی دریافت کرده اند.

خراسان شمالی با دارا بودن بیش از 2 میلیون و یکصد هزار رأس دام سبک و قریب 60 هزار رأس دام سنگین، قطب پرورش گوسفند و بز در شمال شرق کشور به شمار می آید.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.